Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Italia: Sindicatele șoferilor se împotrivesc recrutarii de extracomunitari

Se aprinde dezbaterea cu privire la lipsa șoferilor din Italia, care a depășit granițele sectoriale după ce au apărut câteva declarații în ziarele naționale, inclusiv un interviu al Corriere della Sera cu proprietarul Napolitrans și un articol în Sole 24 care preia pozițiile asociatiei ANITA. În discuție intervin și asociații autonome de șoferi, precum Agorà 2.0 MT, care într-o reportaj publicat pe 12 august denunță „o ofensivă împotriva lucrătorilor din transporturi în plină explozie”.

La cererea ANITA de a include șoferii de vehicule comerciale în cotele de permise de muncă pentru extracomunitari, asociația scrie că „de-a lungul anilor, noi, șoferii, ne-am calificat, ne-am actualizat cunoștințele și am ținut pasul cu vremurile. Toate acestea au avut un cost pentru noi, acum firmele de transport vor să importe lucrători din țări din afara UE, pentru că nu vor să abordeze adevăratul motiv al lipsei de șoferi”.

Potrivit Agorà 2.0 MT, costul permiselor de conducere mai mari este doar o „mică parte” a problemei. Celelalte părți includ creșterea numărului de zile lucrătoare, necesitatea de a călători luni întregi luând odihnă săptămânală în cabină, lipsa facilităților de parcare și condițiile neadecvate. „ Dar punctul dureros rămâne salariul, nedchimbat de ani de zile, dar mai presus de toate nu este calculat în funcție de nevoile unei lumi, precum cea a transportului rutier, care a suferit schimbări enorme în ultimii ani”, specifică asociația.

Interviul se încheie afirmând că „în sector nu este nevoie să importăm sclavi din alte națiuni, ci este necesar să reînnoim tot sectorul, cu reguli noi, respectând siguranța personalului călător și a celor care împărtășesc zilnic drumul cu noi”.

Articole similare

Ad