Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Sute de transportatori rutieri protestează din nou în Arad și Oradea. APTE 2002 sprijină protestul.

Aproape 400 de camioane au fost scoase azi pe drumurile din Timișoara, Arad și Oradea pentru a protesta împotriva unui abuz de încredere publică al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), instituție care, printr-o (re)interpretare fiscală abuzivă, a hotărât că diurnele șoferilor români trebuie impozitate retroactiv, pe 5 ani.

Măsura împinge spre faliment sectorul transporturilor rutiere din România, singura industrie în care capitalul românesc reprezintă peste 98% și care reușește să se claseze pe al treilea loc la nivelul Uniunii Europene.

Protestul este sprijinit de asociația patronală a transportatorilor din zonă, APTE 2002.

Diurnele nu se impozitează în niciun stat din Uniunea Europeană’’ a declarat Dorin Jurjuț, vicepreședinte al Asociației Patronale a Transportatorilor Europa 2002 (APTE 2002). “Suntem puși cu spatele la zid, cu alte cuvinte suntem împinși spre faliment, prin reinterpretarea diurnei ca venit salarial și aplicarea de penalități pe ultimii 5 ani, sub amenințarea sechestrului și a închiderii companiilor”, a adăugat Dorin Jurjuț.

Este fără precedent. Firmele de transport cu capital românesc sunt efectiv mutilate, solicitându-li-se retroactiv impozite pe ultimii 5 ani, impozite inventate care, în condițiile unor marje de profit de 2,5-3% pe an, echivalează cu profitul pe 20 de ani. În mod real, aceste sume nu pot fi plătite și nici nu trebuie plătite, întrucât diurnele nu se impozitează nicăieri în Uniunea Europeană”, a declarat Adrian Pop, Președinte al APTE 2002.

Ne solidarizăm astăzi cu colegii noștri șoferi care au declanșat această formă de protest pentru că își văd amenințate locurile de muncă. Supra-impozitarea solicitată de ANAF, retroactiv, are două efecte: pe de-o parte amenință peste 40.000 de companii de transport românești și pune în pericol peste 300.000 de locuri de muncă, iar pe de altă parte urmărește, de facto, naționalizarea patrimoniului companiilor românești de transport, în beneficiul altor economii naționale’’, a mai declarat vicepreședintele APTE 2002, Dorin Jurjuț.

Reprezentanții APTE 2002 reclamă refuzul Guvernului de a intra în dialog cu transportatorii și a rezolva aveastă problemă cu care se confruntă de mai bine de un an. “Solicităm, și pe această cale, ca primul ministru, ministrul finanțelor și Președintele ANAF să inițieze urgent consultații cu reprezentanții transportatorilor pentru a găsi soluții. Nu cerem clemență, cerem ca în România legea să fie respectată, inclusiv de către ANAF”, a spus Dorin Jurjuț. ,,Oamenii trebuie să înțeleagă faptul că împingerea noastră spre faliment va avea ca rezultat dispariția a sute de mii de locuri de muncă din economia României și va conduce imediat la scumpiri în lanț ce se vor resimți dramatic în scăderea nivelului de trai al populației’’, a mai spus vicepreședintele APTE 2002.

Problema recalificării diurnelor ca venit salarial a apărut pentru prima dată în urmă cu 5 ani când excesele inspectorilor fiscali, în contradicție cu reglementările europene în ceea ce privește regimul fiscal al diurnelor sau al altor indemnizații cu caracter social, au trebuit să fie corectate printr-o lege a amnistiei adoptată de Parlament.

APTE 2002 consideră că și în 2021 este imperios necesară, ca măsură tranzitorie, o astfel de inițiativă legislativă pentru a repara erorile majore ale fiscului resimțite deja în piața (și nu pentru a fi iertați de o datorie care nu există) și totodată este necesară o clarificare definitivă în Codul Fiscal a regimului fiscal al diurnelor, astfel încât legislația în vigoare să nu mai fie interpretată abuziv, vreodată, în contradicție cu legislația europeană și pentru a nu mai dezavantaja în niciun fel competitivitatea transportatorilor români față de concurenții din Uniunea Europeană.

Sectorul transporturilor rutiere din România este reprezentat de 40.000 de companii care angajează peste 300.000 de persoane și care contribuie anual la diminuarea excedentului de balanță comercială prin venituri de peste 5 miliarde de euro.

Având în vedere ramificațiile pe orizontală a industriei transporturilor rutiere (industria auto, leasing, service-uri, consum, contribuții la buget etc), contribuția reală a sectorului transporturilor din România depășește 10% din PIB în timp ce angajează aproape 8% din forța de muncă.

Asociația Patronală a Transportatorilor Europa 2002 a manifestat tot timpul decență în raport cu autoritățile, considerând că dialogul real este singura soluție pentru ca economia națională să nu fie afectată, iar locurile de muncă și proprietatea privată să fie respectate și chiar protejate în România, aflată în criză economică. Atâta timp cât Guvernul refuză dialogul și nu își asumă în mod real responsabilitatea distrugerii sectorului transporturilor din România, APTE 2002, alături de alte asociații patronale, va continua să se solidarizeze cu toți salariații din sectorul transporturilor și cu alte asociații patronale care doresc, în condiții de piață, dezvoltarea sustenabilă și de durată a sectorului transporturilor din România și a economiei naționale.

Articole similare

Ad