Deschiderea procedurii de faliment a City Insurance este o chestiune de zile. Se aşteaptă însă adoptarea Ordonanței de Urgență care să permită Fondului de Garantare a Asiguraților (FGA) să poată face plata despăgubirilor către asigurați în termen de 60 de zile de la publicarea în Monitorul oficial a deciziei ASF de retragere a autorizației de funcționare a asigurătorului. În acest fel nu va mai fi practic nevoie să se aștepte declararea falimentului prin decizia definitivă a instanței pentru a se putea face plăţi.
Ordonanţa de urgenţă pe care o pregăteşte Guvernul – aflată în avizare şi la Consiliul Concurenţei – ar mai putea prevede faptul că valoarea despăgubirilor de la o firmă de asigurări intrată în faliment să fie de 500.000 de lei pe fiecare contract. Acum, suma maximă este de 450.000 de lei și se acordă de către Fondul de Garantare a Asiguraților (FGA) per creditor, și nu pe fiecare contract de asigurare.
City Insurance are peste 3 milioane de clienţi şi o cotă de piaţă de aproape 45%. Chiar şi după deschiderea procedurii de faliment, contractele vor rămâne valide până la expirare, iar plata despăgubirilor solicitate va fi făcută de către FGA pentru daunele produse pe teritoriul naţional şi respectiv de către Biroul Asigurătorilor de Autovehicule din România (BAAR) pentru daunele pe Carte Verde.
Pe fondul posibilului faliment al City Insurance, preţul RCA a crescut la mai mulţi asigurători. Este puţin probabil însă să mai asistăm la o explozie a tarifelor, aşa cum s-a întâmplat înainte de introducerea tarifului de referinţă. Trebuie înţeles însă faptul că unul dintre principalele motive ale falimentului City Insurance se datorează tocmai preţurilor mici practicate, care nu au putut acoperi în mod real riscurile. O altă cauză este lipsa oricărei reglementări a activităţii service-urilor care fac reparaţii pe poliţe RCA la preţuri „umflate” – vorbim aici de ore de manoperă facturate la tarife exorbitante sau la servicii de rent-a-car de trei ori mai scumpe decât oferta standard.