Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Noua taxă din Olanda va fi mai mare pentru camioanele străine

Ministrul olandez al Infrastructurii și Managementului Apei a trimis pe 15 septembrie în Camera Reprezentanților proiectul de lege privind taxa pentru camioane, demers de care TLN, asociația de transport și logistică din această țară, se declară mulțumită. Fostul ministru anunțase tot în 2021 că introducerea taxei va fi amânată, dar, după eforturile TLN și ale diverșilor miniștri, Parlamentul a fost de acord să dezbată proiectul  mai repede.

Documentul stipulează că veniturile provenite din noua taxă vor fi direcționate spre firmele de transport, astfel încât ele să-și permită investiții în sustenabilitate și inovare, așa cum prevăd, de altfel, și acordurile de mediu.

Taxa pentru camioane înlocuiește eurovinieta și o parte din taxa pe vehicule cu motor (MRB) cu o taxă pe kilometru și, după introducerea ei, camioanele înmatriculate în alte țări vor plăti mai mult pentru folosirea infrastructurii rutiere din Olanda. Valoarea depinde de greutatea vehiculelor și de clasa Euro, deci taxa va semăna cu cea din Belgia, după cum și tehnologia folosită, bazată pe GPS și pe OBU (on board unit) separat, este similară celei din Belgia.

TLN are însă și motive de îngrijorare. De exemplu, ministrul declară că vor fi costuri mari de implementare și este discutabil dacă aceste cheltuieli sunt bine gestionate. În plus, guvernul vrea să compenseze pierderea de venituri care ar putea apărea din așteptata scădere ușoară a numărului de kilometri pe care camioanele îi parcurg pe șoselele cu taxă.

Articole similare

Ad