Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Jumătate dintre autovehiculele noi MB vândute în Europa în 2030 nu vor avea emisii

Mercedes-Benz Trucks a prezentat pe 21 septembrie, în cadrul evenimentului „Shaping the Now & Next 2021”, mai multe inovații, cu accent pe electrificare, iar reprezentanții companiei subliniază identificarea acesteia cu Acordul de la Paris privind schimbările climatice și cu obiectivul de decarbonizare, având ca obiectiv final, până în 2050, un transport rutier neutru din punct de vedere al emisiilor de CO2.

De aceea Karin Rådström, membru al Consiliului de Administrație al Daimler Truck AG, responsabilă pentru Mercedes-Benz Trucks, a declarat că „ne dorim ca mai mult de jumătate din autovehiculele noastre noi vândute în Europa în 2030 să fie nu aibă emisii. Pentru ca acest lucru să se întâmple nu există o rețetă universală. În conformitate cu diferitele nevoi de utilizare ale clienților noștri, urmăm o strategie dublă de electrificare bazată pe camioane electrice cu baterii și pile de combustie. Sunt necesare însă mai multe măsuri în ceea ce privește infrastructura, precum și un cadru de reglementare fiabil.”

eActros destinat transportului/distribuției de mare tonaj, prezentat în iunie 2021 și programat să intre în producție la scară largă în Wörth în octombrie 2021, precum și eEconic pentru uz municipal, care urmează în a doua jumătate a lui 2022, sunt deja complet electrificate și neutre la nivel local din punct de vedere al emisiilor de CO2. Testarea intensivă este încă în curs de desfășurare, după care eEconic va trece la teste practice cu clienții. Specificațiile tehnice principale sunt în mare parte identice cu cele ale eActros. Vehiculul de colectare a deșeurilor eEconic este proiectat pentru a acoperi cele mai multe rute tipice de colectare parcurse de un Econic, fără a fi nevoie de încărcare intermediară. Chiar înainte de începerea producției la scară largă, o companie de eliminare a deșeurilor din Danemarca a plasat o comandă pentru 11 eEconic.

eActros LongHaul, care folosește, de asemenea, baterie electrică, este planificat să fie gata pentru producția de serie în 2024, iar în 2027 primele modele din producția de serie a GenH2 Trucks, camionul cu pile de combustie pe bază de hidrogen, vor pleca spre clienți. Ambele autovehicule sunt dedicate transportului rutier de mărfuri pe distanțe lungi neutru din punct de vedere al emisiilor de CO2.

În cadrul evenimentului Mercedes-Benz Trucks „Shaping the Now & Next 2021”, producătorul a furnizat informații despre vehiculele sale complet electrice și a prezentat și servicii de consultanță precum eConsulting și parteneriate strategice în domeniile integrării flotei, infrastructurii de încărcare și conectării la rețea. Tot aici au fost expuse cele mai noi modele diesel clasice: Actros F, Actros L și Edition 2.

Articole similare

Ad