Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Noua legislație de mediu din Franța, contestată de transportatori

Federația transportatorilor spanioli FENADISMER continuă să atragă atenția asupra faptului că noua legislație din Franța care își propune să lupte împotriva schimbărilor climatice include măsuri care vor dăuna viabilității companiilor de transport și nu ține cont de faptul că acestea oferă servicii esențiale pentru cetățeni și economie.

Printre alte noutăți, reglementarea prevede eliminarea returnării unei părți din acciza pe motorină pentru camioane începând cu 1 ianuarie 2030 (în condițiile în care vânzarea de camioane diesel va fi totuși permisă până în 2040, deci transportatorii vor fi taxați mai mult timp de 10 ani), interdicția ca vehiculele ce folosesc combustibil fosili să mai circule în orașe cu peste 150.000 de locuitori începând cu 31 decembrie 2024 (totuși, disponibilitatea vehiculelor curate va fi foarte mică până atunci, deci aceste orașe vor avea mari probleme de aprovizionare cu bunuri și numeroși transportatori își vor reduce volumele) și stabilirea de ecotaxe pentru folosirea șoselelor din Franța începând din 2024. În plus, din 2030 există posibilitatea unor taxe diferențiate în funcție de motorizare și de emisiile de CO2, deci în plus față de plata unui preț mai mare pentru motorină transportatorii vor plăti și taxe de drum mai mari, în ciuda faptului că aceste taxe au crescut oricum cu peste 40% de la privatizarea companiilor care le administrează.

Asociațiile franceze ale transportatorilor s-au declarat și ele împotriva acestei legi, dar ea a fost deja aprobată de Consiliul Constituțional din Franța și de ambele Camere Legislative, ceea ce înseamnă că în curând va intra în vigoare, afectând mult dezvoltarea transportului rutier – nu numai cel prestat de companiile franceze, ci și de cele peste 30.000 de companii spaniole care fac transport internațional și au legătură cu Franța.

FENADISMER consideră că aceste măsuri se încadrează într-o cruciadă irațională și sunt departe de realitatea din transport, deci ignoră acest importanța pentru societate și pentru dezvoltarea economiei pe care o are acest serviciu. În plus, conform unor studii științifice, transportatorii emit mai puțin de 6% din cantitatea de CO2 din țară și 1% din cea globală. Faptul că operatorii francezi și nu numai vor plăti taxe mai mari nu va rezolva problema schimbărilor climatice, ci va duce la moartea lor, mai ales a celor mici.

Articole similare

Ad