Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Costul cu asigurările CASCO a scăzut în cele mai multe țări analizate de CNR

Costul plătit pentru asigurările CASCO, așa cum reiese el din studiile realizate de Comitetul Național Rutier din Franța (CNR) între 2018 și începutul lui 2020, este în scădere față de studiile similare anterioare, probabil o dovadă a competiției mai puternice de pe piața asigurărilor.

În România CASCO era la început de 2020, în medie, de 1.750 de euro/an pentru camion, adică între 1.300 și 2.000 de euro/an în funcție de firmă, și de 400 de euro/an pentru semiremorcă, adică de la 350 la 600 de euro/an, valori în scădere față de studiul din 2017.

În Cehia asigurarea care acoperă orice risc pentru un autotractor rutier este de 2.200-2.600 de euro/an, iar pentru o semiremorcă, de 400-700 de euro/an. Valoarea reținută pentru calculul costului/km este de 2.800 de euro/an/ansamblu, în scădere față de cei 3.800 de euro/an/vehicul din 2014.

Și în Slovacia costul cu asigurările vehiculului a fost în scădere, firmele intervievate de CNR declarând între 1.800 și 3.540 de euro, deci o medie de 2.400 de euro/an, față de 2.980 de euro/an în 2017.

Și în Polonia asigurările sunt de valori foarte diferite, de la 1.900 la 3.500 de euro/an/ansamblu. Cele mai multe firme poloneze încheie asigurări ce acoperă toate riscurile, pentru care valoarea medie estimată de CNR este de 2.530 de euro pentru un ansamblu articulat de 40 t, față de 2.700 de euro în 2017.

Piața asigurărilor din Germania este foarte concurențială, ceea ce duce la costuri anuale mai mici de 2.000 de euro pentru firmele cu punctaj bun. Pentru transportatorii tineri se poate ajunge la 4.000 de euro pe an pentru în primii ani. Costul anual de asigurare pentru un ansamblu de 40 t este estimat la 3.000 de euro, în scădere semnificativă față de 2012, datorită concurenței mai mari și integrării asigurărilor în unele contracte de leasing.

În Spania sumele indicate de transportatori sunt de la 1.600 la 3.000 de euro pentru un ansamblu. Cele mai multe dintre firmele intervievate au asigurare care acoperă toate riscurile și unele au asigurare și pentru semiremorci. Valoarea reținută de CNR este de 2.270 de euro pentru un ansamblu articulat de 40 t, cu asigurare care acoperă toate riscurile, în scădere cu 13% față de 2015, când era de 2.600 de euro.

Există însă și țări în care asigurările s-au scumpit. Operatorii din Ungaria chiar acuză o creștere semnificativă a primelor de asigurare în ultimii trei ani, iar sumele sunt cuprinse între 2.000 și 5.000 de euro/an pentru un ansamblu. În această țară tendința este de a negocia separat asigurarea obligatorie (care este foarte avantajoasă dacă este contractată la concesionar la momentul achiziției vehiculului sau la începutul contractului de leasing) și CASCO (unde beneficiază de concurența de pe piață pentru a negocia cel mai bun tarif și nu ezită să schimbe des furnizorul). Ca urmare a declarațiilor managerilor intervievați, CNR a reținut o medie de 3.250 de euro/an pentru un ansamblu articulat de 40 t asigurat pentru toate riscurile, în creștere cu 17% față de studiul din 2013.

În Olanda, pentru asigurarea vehiculelor valorile sunt eterogene, de la 2.160 la 4.000 de euro/an/ansamblu. O asigurare pentru toate riscurile pentru un ansamblu articulat de 40 t costă 3.000 de euro/an, față de 2.800 de euro, valoarea din studiul din 2016. Practicile legate de asigurarea vehiculelor sunt foarte diverse și depind de mărimea firmei. De multe ori asigurările sunt incluse în cadrul contractului de leasing, cu alte servicii integrate.

Articole similare

Ad