Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Scăderea tarifelor + scumpirea motorinei = criză majoră în Spania

În ultimul an prețul motorinei a crescut cu peste 30%, ceea ce nu se reflectă în tarifele de transport, așa cum avertizează, printre altele, și federația operatorilor spanioli FENADISMER, care este de părere că, dacă situația va continua, transportul va deveni nesustenabil, așa cum s-a întâmplat în timpul crizei din 2008, când s-a ajuns la grevă națională de o săptămână, ceea ce a dus la criză de produse și la probleme în alte domenii economice.

Prețul mediu al combustibilului ester acum de 1,33 de euro/l, ceea ce diminuează grav lichiditățile companiilor de transport, mai ales ale celor foarte mici, în care patronul este și șofer, care nu pot transfera scumpirea asupra clienților.

Conform datelor din Observatorul Prețurilor de Transport de Marfă din Spania, pregătit trimestrial de Ministerul de Transport, nu numai că aceste costuri în plus nu putut fi transferate clienților, dar tarifele pe care expeditorii și firmele de logistică le plătesc transportatorilor au scăzut mult în ultimele trei trimetre, forțând practic operatorii să lucreze sub costuri.

Deși guvernul nu poate fi acuzat pentru scumpirea necontrolată a motorinei la nivel internațional, mai arată FENADISMER, este necesar ca acesta să adopte măsuri care să garanteze că transportatorii nu vor mai lucra în pierdere, mai ales că avem de-a face cu un paradox, câtă vreme este un moment de revenire economică, în care este mare cerere de transport.

Articole similare

Ad