Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Retailul genereaza cresterea spatiilor logistice

Reorganizarea fluxului logistic determinata de cresterea rapida dinspre sectorul retail online contribuie la o crestere substantiala a cererii pentru spatiile logistice de tip XLL (peste 50.000 m2), conform celei mai recente publicatii CBRE despre piata logistica.
Cresterea numarului de linii de produs manevrat, complexitatea nevoilor de comanda, cererea consumatorilor pentru livrare intr-un timp cat mai scurt, precum si nevoia de flexibilitate si volatilitatea cererii sunt factori care contribuie la cresterea cererii.
 

Aceste aspecte sunt deosebit de importante in managementul logistic pentru comerciantii online. Cresterea cererii chiriasilor pentru proprietatile XXL reflecta intelegerea faptului ca acest tip de flux logistic, eficient administrate, reprezinta un produs strategic care influenteaza pozitiv profitabilitatea comerciantilor.
Acesti factori au contribuit la o cerere nete pentru spatiile de depozitare XXL in Europa de peste 4 milioane mp in ultimele 18 luni. Acest volum reprezinta 14% din toata cererea in domeniul industrial, fata de doar 5 – 6% in perioada 2010-2011.
Chiar daca majoritatea tranzactiilor de acest tip sunt realizate in Marea Britanie, Franta si Germania, cererea pentru spatiile de tip XXL incepe sa devina o constanta in intreaga Europa.
„Comertul online reprezinta un factor esential pentru activitatea logistica in general si cresterea acestui segment va aduce oportunitati si provocari segmentului logistic. Aceasta transformare va necesita dezvoltarea unor platforme specializate care sa poata sustine dorinta consumatorilor pentru solutii de livrare cat mai eficiente financiar”, a declarat Amaury Gariel Head EMEA Industrial & Logistica, CBRE.
“Chiar daca pana in prezent avem doar cateva tranzactii de tip XXL inregistrate in Romania (toate fiind realizate de retaileri), cresterea consumului online, exemplificata prin evenimente precum Black Friday, pot contribui inspre dezvoltarea unor platforme logistice de mari si foarte mari dimensiuni in Romania. Intrarea recenta a chiriasilor traditionali in segmentul online (Carrefour, Cora), popularitatea in crestere a chiriasilor exclusiv online (Emag.ro, Fashiondays.ro), specializarea in segmentul transport – curierat sunt doar cateva din elementele ce pot transforma peisajul spatiilor logistice in Romania in urmatorii 3 – 5 ani”, a mai spus si Marian Orzu, Head of Industrial, CBRE Romania.

Articole similare

Ad