Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Din 2022, în Flandra se poate circula cu 48/50 t

Așa cum v-am informat anterior, Flandra avea în plan să crească greutatea totală maximă a combinațiilor de camioane cu semiremorcă până la 48/50 t. Între timp proiectul a fost amendat din câteva puncte de vedere și a ajuns la Consiliul de Stat pentru aprobare, iar dacă totul merge conform planului noile greutăți se vor aplica de la începutul lui 2022.

Printre cele mai importante modificări pe care le aduce legea se numără faptul că, pentru a fi permisă o greutate mai mare decât cea de acum de 44 t, camionul trebuie să aibă trei axe și, împreună cu o remorcă/semiremorcă tot cu trei axe, se poate obține o greutate totală maximă de 48 t. Iar cu 50 t pot circula combinațiile care au propulsie alternativă, au emisii zero, au retarder sau au remorca ranforsată, pentru a fi folosită la intermodal. Toate aceste versiuni au din start o greutate proprie mai mare, de aceea li se permite un plus de 2 t peste cele 48 t. În cazul propulsiilor alternative sau al vehiculelor cu emisii zero, greutatea în plus va fi determinată la momentul autorizării și va fi trecută în documentele oficiale. Iar pentru trailere cu retarder sau ranforsate se aplică o creștere de cel mult 500 km și producătorul/furnizorul vehiculelor trebuie să depună, la momentul aprobării sau ulterior, o cerere pentru această greutate suplimentară.

Pentru a putea circula cu 48/50 t mai este nevoie ca toate axele camionului și remorcii să fie echipate cu suspensie pneumatică sau echivalentă, ca distanța dintre centrul a două axe aflate una după alta să fie de cel puțin 1,3 m în același vehicul sau în aceeași combinație și ca suma maselor sub axele semiremorcii să nu depășească 25 t când vehiculul este încărcat, ca masa combinației încărcate să nu depășească 13.500 + 2.700 x distanța dintre punctul central al primei axe și punctul central al axei spate. În plus, trebuie să nu se folosească trailere cu bară centrală, camionul și semiremorca să fie echipate cu senzori de greutate care să permită citirea greutății pe axă și totale, camionul să fie echipat cu ACC pentru a garanta păstrarea distanței corecte față de mașinile din față, de cel puțin 15 m, camioanele fără emisii să nu fie mai vechi de cinci ani, iar semiremorcile fără emisii să nu fie mai vechi de opt ani.

De la 1 ianuarie 2031 vor fi permise combinații de 48/50 t numai pentru vehiculele cu emisii zero sau cu propulsie alternativă înmatriculate între 31 decembrie 2025 și 31 decembrie 2030.

Articole similare

Ad