Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Criză de camioane și blocaje și în porturile spaniole

Bordul FENATPORT (Federația Asociațiilor Transportatorilor Portuari din Spania) atrage atenția asupra prolemelor din transportul portar din această țară și asupra consecințelor imediate asupra lanțurilor de aprovizionare dacă nu se iau imediat măsuri care să inverseze tendințele din prezent.

Principala problemă semnalată este creșterea constantă din ultimul timp a costurilor de transport, mai ales ca efect al scumpirii motorinei, cu circa 30% față de perioada similară a anului trecut, și situația critică a transportatorilor mici, care au cheltuieli tot mai mari și nu le pot transfera clienților. De aceea este nevoie urgentă de creșterea tarifelor pentru a acoperi costurile suplimentare din ultimul timp, altfel în curând nu vor mai fi suficiente camioane ce să facă transport în porturile din Spania.

În plus, și această organizație atrage atenția asupra faptului că meseria de șofer este tot mai puțin atractivă, ceea ce duce la criză de forță de muncă, mai ales de conducători auto.

Nu lipsesc nici problemele legate de infrastructura portuară, care duc la timpi de așteptare mari la încărcarea/descărcarea containerelor, ceea ce, de asemenea, influențează profitabilitatea operatorilor și duce la cozi care pun în pericol sănătatea șoferilor în condiții de pandemie. Eci pentru rezolvarea acestei probleme este nevoie urgentă de investiții în infrastructură.

Pe ordinea de zi a întâlnirii asociației s-a aflat și termenul mare de plată la care s-a ajuns în transport, mai ales că în septembrie a intrat în vigoare în Spania legea care sancționează mai dur depășirea termenului legal de 60 de zile de la emiterea facturii. Iar FENATPORT le oferă asociațiilor partenere ale transportatorilor posibilitatea de a trimite la minister plângerile lor în acest sens, pentru ca legea chiar să producă efectele așteptate și să limiteze practica întârzierii mari a plăților.

Toate aceste probleme, mai atrage atenția asociația, pot face ca și în Spania să se ajungă în curând la criza din porturile Marii Britanii și terminalele să colapseze pentru că nu pot permite mărfurilor care ajung aici să și plece spre destinație.

Articole similare

Ad