Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

CE și ELA controlează condiţiile de muncă la nivel european

Instituţiile Poliției rutiere din Belgia, Olanda, Franţa și Germania au efectuat o operațiune comună de control în apropierea orașului Bruxelles, parte dintr-o acțiune de amploare organizată la nivel european de Rețeaua Europeană de Poliție Rutieră, ROADPOL. Inspecțiile comune au vizat în special șoferii de vehicule grele și respectarea de către aceştia a timpilor de conducere şi de odihnă și de utilizarea tahografului, aşa cum prevăd noile modificări aduse de Pachetul Mobilitate 1. Obiectivul final declarat este de a verifica dacă șoferii se pot bucura de protecție socială şi de drepturi conform normelor UE, iar dacă operatorii concurează pe picior de egalitate. Delegațiile Comisiei Europene (CE), ale Ministerului belgian al Afacerilor Interne și ale Autorității Europene a Muncii (ELA) s-au alăturat inspecțiilor.

„CE se angajează să îmbunătățească condițiile de muncă ale șoferilor, precum și eficacitatea și coerența aplicării regulilor de transport rutier pe tot parcursul UE. Este vorba despre corectitudine, dar este și despre siguranța rutieră. Oboseala șoferului este o problemă socială, dar şi de siguranţă. Astăzi am avut șansa de a vorbi atât cu șoferii, cât și cu poliția pentru a discuta provocările cu care se confruntă. Dacă regulile sunt respectate și aplicate acolo unde este necesar, vom asigura condiții de concurență echitabile în acest sector competitiv”, a declarat Matthew Baldwin, director general adjunct pentru Mobilitate și Transport în cadrul Comisiei Europene și Coordonatorul European pentru Siguranța Rutieră.

CE a adoptat recent specificațiile tehnice pentru noua versiune a tahografului inteligent, cu funcționalități suplimentare, care vor ajuta la verificarea respectării nu numai a regulilor privind timpul de conducere și de odihnă, ci și a noilor reguli privind cabotajul și detașarea șoferilor. În plus, se lucrează la armonizarea evaluărilor de risc pentru companiile de transport rutier. Inspectorii rutieri ar avea astfel acces la rating, astfel încât să îi poată viza mai bine pe cei cu risc mai mare de neconformitate. Din acest punct de vedere, ELA joacă un rol important, sprijinind autoritățile statelor membre care organizează inspecții comune pentru a verifica dacă sunt respectate normele UE privind mobilitatea forței de muncă în sectorul rutier.

Noile dispoziții sociale privind timpii de conducere și condițiile de odihnă ale șoferilor, aşa cum au fost stabilite prin Pachetul Mobilitate 1, se aplică începând cu 20 august 2020.

Articole similare

Ad