Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Renault prezintă noul Kangoo E-TECH electric, care se laudă cu o autonomie de 300 de km

Renault prezintă noul Kangoo Van E-TECH Electric, ce își va face debutul public la Salonul auto SOLUTRANS de la Lyon, în perioada 16-20 noiembrie. Produs la fabrica Maubeuge din nordul Franței, va fi vândut în toată Europa, începând cu primăvara anului 2022. Noul Kangoo Van E-TECH Electric este echipat cu un motor de 90 kW și are o autonomie de 300 de km în ciclul WLTP.

Despre autonomia de 300 de km, Renault spune că aceasta se datorează noii baterii litiu-ion care are o capacitate utilizabilă totală de 45 kWh. Bateria, plasată sub podeaua vehiculului, nu afectează volumul zonei de încărcare. Modelul este echipat cu un motor de 90 kW și are un cuplu de 245 Nm disponibil imediat. Totodată, E-Tech este echipat cu modul Eco, care optimizează autonomia prin limitarea puterii și, implicit, a vitezei maxime, care este recomandat a fi utilizat atunci când sarcina nu este foarte mare.

De asemenea, șoferul poate alege între trei regimuri de frânare regenerativă:

  • Sailing (afișaj luminos B1): mod regenerativ limitat, potrivit pentru conducerea pe autostrăzi și benzi rapide
  • Drive (B2): modul de regenerare implicit pentru utilizare versatilă, ce dă senzația unui motor termic atunci când iei piciorul de pe accelerație
  • Brake (B3): mod regenerativ maxim pentru utilizare în ambuteiaje și pe drumurile de munte.
Kangoo E-Tech at Mortefontaine, France, Photo Greg / DPPI

De asemenea, mai spune producătorul francez, frânarea convențională hidraulică este asistată de un sistem ARB (Adaptive Regenerative Brake System), care maximizează cantitatea de energie recuperată, indiferent de regimul de frânare selectat. Diferitele combinații între modurile de a conduce / tipurile de frânare oferă astfel șoferului posibilitatea de a alege între șase moduri de condus diferite pentru un confort și o autonomie optime, în funcție de utilizarea vehiculului și de condițiile de trafic.

Informațiile referitoare la modul de conducere selectat, gestionarea energiei electrice și sistemele de asistență (ADAS) sunt afișate pe un panou digital de 10 inchi, opțional, complet personalizabil și color.

Recuperare de 170 de km în doar 30 de minute

Pentru Kangoo Van E-TECH Electric, Renault oferă trei tipuri de cabluri de încărcare. Modelul standard dispune de un încărcător cameleon trifazic de 11 kW, adaptat pentru toate tipurile de configurații de încărcare casnice. Încărcătoarele opționale includ încărcătorul cameleon de 22 kW pentru încărcare rapidă la bornele publice și încărcătorul DC cu încărcare rapidă de 80 kW care poate recupera 170 km de autonomie (ciclu WLPT) în 30 de minute. În cazul celor două încărcătoare opționale, bateria este echipată cu capacități de răcire cu apă.

Noua baterie Kangoo Van E-TECH Electric are nevoie de 3h50min pentru a trece de la 15% la 100% încărcare atunci când este conectată la un Wallbox de 11kW și mai puțin de 6 ore la un Wallbox de 7,4kW.

O POMPĂ PE CĂLDURĂ PENTRU A OPTIMIZA AUTONOMIA

Pentru a garanta aceeași autonomie în toate anotimpurile, noul sistem de aer condiționat electric Kangoo Van E-TECH este echipat cu o pompă de căldură. Asociată cu un încărcător de 22 kW, căldura este preluată din aerul din jurul vehiculului pentru a încălzi habitaclul fără a utiliza o rezistență electrică care consumă energie. Pompa de căldură funcționează cel mai bine atunci când temperatura ambientală este între -15°C și +15°C, un interval foarte întâlnit în anotimpurile reci în majoritatea țărilor europene.

Spațiu generos la interior

La nivel de spațiu de încărcare, noul Kangoo Van E-TECH Electric vine cu sistemul „Open Sesame by Renault”, care oferă cea mai largă deschidere laterală de pe piață, de 1,45 m, galeria interioară retractabilă inovatoare „Easy Inside Rack” și un volum de depozitare de până la 3,9 mᶾ (4,9 mᶾ pentru formatul lung, care urmează să fie lansat), 600 kg de sarcină utilă (800 kg pentru formatul lung) și 1.500 kg capacitate de remorcare.

IVOTY Renault Kangoo E-Tech at Mortefontaine, France on october 14th 2021 – Photo Greg / DPPI

În termeni de confort și siguranță, cel mai nou van electric Renault vine cu sistemul multimedia „Easy Link” cu afișaj de 8 inch, cardul Keyless, frâna de parcare automată, iar cele trei scaune din față cu spătar rabatabil central care se transformă într-un birou, precum și sisteme de asistență de ultimă generație, inclusiv Adaptive Cruise Control cu Stop & Go și Autoway & Trafic Companion care marchează primul pas către conducerea autonomă.

În cele din urmă, datorită aplicației pentru smartphone Renault sau sistemului multimedia Renault Easy Link, noul Kangoo Van E-TECH Electric oferă o selecție de servicii specifice conectate care pot fi utilizate pentru: a programa  încărcarea bateriei, a monitoriza de la distanță nivelul bateriei, programarea precondiționării termice a habitaclului, căutarea de stații de încărcare apropiate de itinerariul stabilit sau calcularea destinațiilor accesibile autonomiei bateriei rămase.

Kangoo este fabricat la uzina Mauberge, Franța, încă din 2011, iar pentru noul Kangoo electric Renault a instalat aici un nou atelier pentru asamblarea bateriilor. În total, industrializarea producției noului Kangoo și a vehiculelor mărcilor partenere, Mercedes și Nissan, a presupus o investiție de 450 de milioane de euro în fabrică. De menționat că motorul electric și unitățile de încărcare pentru noul Kangoo Van E-TECH Electric sunt toate fabricate la fabrica Renault Cleon din Normandia.

Noul Kangoo Van E-TECH Electric va fi vândut în toată Europa începând cu primăvara anului 2022.

Photo: Greg / DPPI

Articole similare

Ad