Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Camion electric Scania extra-greu și – lung pentru Jula Logistics

Compania suedeză Jula Logistics folosește un camion Scania de 32 de metri lungime pentru a putea transporta mai multă marfă la fiecare cursă și a produce, în consecință, emisii mai mici. Acum este timpul pentru următorul pas: uriașul camion va fi alimentat electric. Acesta este cel mai recent exemplu de soluție de transport durabil pe care Scania o dezvoltă în strânsă colaborare cu un client progresist.

Camioanele europene au voie să transporte o semiremorcă de 12 m cu o greutate totală de 40 de tone. Din 2015, Jula Logistics folosește un vehicul de două ori mai mare, ceea ce înseamnă că transportă două semiremorci și are o lungime de 32 m. Acest camion are o greutate totală de 64 de tone, inclusiv încărcătura și remorca. Transportând o încărcătură mai mare la fiecare cursă și reducând astfel numărul de curse pe care camionul trebuie să le facă între depozit și portul de încărcare în fiecare zi, Jula Logistics economisește până la 70% energie și emisii pe unitate transportată. Acum, camionul va fi alimentat de energie electrică și va fi pus în funcțiune uneori în prima jumătate a anului 2022.

„Folosim transportul intermodal, unde mărfurile noastre, care ajung în portul din Göteborg cu vaporul, sunt depozitate într-un tren care merge la Falköping. De acolo, mărfurile sunt transportate cu un camion, ultima parte a cursei până la depozitul nostru din Skara. Este uimitor să putem face acest lanț de transport și mai sustenabil prin utilizarea unui camion alimentat cu energie electrică de la panourile solare pe care le vom construi pe acoperișul depozitului nostru”, spune Lennart Karlsson, CEO Jula Logistics.

Colaborarea cu Jula Logistics este în concordanță cu modul în care Scania gestionează trecerea către transportul durabil. „Electrificarea este o necesitate pentru angajamentul nostru față de nivelul de zero emisii și pentru a ne atinge obiectivele climatice. Parteneriatele strânse cu părțile interesate care împărtășesc valorile noastre sunt importante pentru ca aceasta să se desfășoare în ritmul necesar. Nu putem face asta singuri, iar Jula Logistics este un partener foarte apreciat căruia îi pasă profund de mediu”, spune Fredrik Allard, șeful departamentului de mobilitate electrică la Scania.

Scania lucrează atât cu prototipuri, cât și cu noi modele de afaceri și, împreună cu clienții și alți parteneri, soluțiile viitoare sunt simulate și realizate. Soluția cu care Scania a ajutat-o pe ​​Jula Logistics permite vehiculului foarte lung și greu să facă de câteva ori drumul dus-întors de la locul unde oprește trenul în Falköping până la depozitul din Skara, o distanță care măsoară 60 km.

„Noul camion electrificat, extrem de lung și greu este un exemplu excelent al modului în care un dialog strâns cu clienții face posibilă construirea unui vehicul unic, care să răspundă cerințelor clientului respectiv într-un stadiu foarte incipient, de asemenea pentru un model care nu este în producție de serie”, spune Allard.

O imagine de ansamblu detaliată a consumului de energie, un program optimizat de rută și necesitatea de încărcare sunt simulate meticulos în prealabil pentru a permite acest flux de transport. Odată ce camionul este în funcțiune, acesta are o influență pozitivă încă din prima zi când vine vorba de reglarea fluxului de distribuție al Jula. O parte vitală în colaborarea cu Jula Logistics va fi optimizarea procesului de încărcare, a infrastructurii aferente și a fluxului complet în timp util.

„Parteneriatul nostru cu Scania arată că acest lucru este posibil din punct de vedere tehnic, dar trebuie să creăm și o posibilitate pe termen lung de a conduce aceste vehicule mai lungi, care să ne permită să avem o cantitate mai mare de marfă în ultima parte a fluxului nostru intermodal”, spune Karlsson.

Scania și Jula Group vizează un parteneriat pe termen lung cu electrificarea extinsă a fluxurilor de transport pe care Jula Logistics le conduce. Electrificarea acestui camion Scania de 32 m este doar începutul.

Articole similare

Ad