Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

FlixMobility, Freudenberg și ZF vor construi primul autocar alimentat cu hidrogen din Europa

FlixMobility a anunţat participarea la proiectul de cercetare HyFleet, demarat recent împreună cu Freudenberg Fuel Cell e-Power Systems și ZF Friedrichshafen AG, prin care se doreşte dezvoltarea unui sistem de propulsie cu pile de combustie pe hidrogen de înaltă performanță pentru autocare.

Consorțiul de proiect a primit confirmarea oficială „UIA” (o scrisoare de intenție fără caracter obligatoriu) din partea Ministerului Federal al Transporturilor și al Infrastructurii Digitale din Germania.

După dezvoltarea sistemului de propulsie cu pile de combustie pe hidrogen, FlixMobility intenționează să testeze și să introducă pe liniile pe distanţe lungi primele autocare echipate cu noua tehnologie până în 2024. Separat, ONG-ul pentru climă atmosfair este implicat în calitate de partener asociat, iar un producător european de autobuze se va alătura, de asemenea, proiectului în viitor.

În medie, fiecare călătorie cu autocarul pe o distanță de 400 km reduce cu aproximativ 6,6 kg de emisii de CO2 per pasager, generate de deplasarea cu autoturismului personal. Un singur pasager contribuie la emiterea a 26 de grame de dioxid de carbon pe kilometru parcurs cu autocarul. De exemplu, amprenta de carbon pentru o călătorie cu autocarul pe ruta București – Sofia este de până la opt ori mai redusă în comparație cu o călătorie cu avionul. Potrivit calculelor atmosfair, un pasager care călătorește cu autocarul pe această rută va avea o amprentă de 10.9 kg/CO2 în momentul în care optează pentru autocar. În comparație, impactul asupra mediului crește la 27 kg/CO2 în cazul călătoriei cu trenul, la 57.7 kg/CO2 pentru călătoriile cu autoturismul și la 88.6 kg/CO2 dacă aleg călătoriile cu avionul. 

În timp ce autocarele alimentate cu hidrogen funcționează deja pe rutele din interiorul orașelor, soluțiile pentru autocarele cu hidrogen pe distanțe lungi lipsesc încă, din cauza naturii extrem de solicitante a operațiunilor. Autocarele FlixBus parcurg anual aproximativ 200.000 km, cu distanțe de până la peste 1.000 km pe zi și, de obicei, cu opriri scurte. În funcție de numărul de șoferi implicați în timpul unei călătorii, autocarul va trebui să facă o pauză legală după 4,5 ore de condus, echivalentul a aproximativ 450 km. Din acest motiv, orice alternativă de autocar diesel ar trebui să fie capabilă să parcurgă cel puțin 500 de kilometri înainte de realimentare.

Hidrogenul oferă mari oportunități, deoarece va fi capabil să atingă autonomia necesară sau chiar mai mult, iar timpul de realimentare va fi la fel de scurt ca și cel de realimentare a autocarelor diesel. Astfel, autocarele diesel din flota FlixBus pot fi înlocuite în viitor cu unele cu pile de combustie.

În prima fază a proiectului HyFleet, Freudenberg dezvoltă un sistem de pile de combustie cu rază lungă de acțiune, care va fi testat într-un autocar-prototip.

FlixMobility a lansat cu succes, în iulie 2021, autocare alimentate cu biogaz, alături de autocare electrice în Franța și Germania, precum și un autocar alimentat cu panouri solare în Olanda. Acum, compania își propune să facă încă un pas înainte în ceea ce privește mobilitatea sustenabilă.

Articole similare

Ad