Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

CE pregătește un Plan de Urgență pentru transporturi, în vederea unor noi crize

Comisia Europeană a desfășurat de curând o consultare publică referitoare la Planul de Urgență al UE pentru transporturi, cu scopul de a pregăti Uniunea pentru crize viitoare, cum ar fi posibile pandemii, și pentru eventuale noi perturbări în transporturi. Cu alte cuvinte, cu scopul de a crea un „manual de criză“ ce va include o listă de acțiuni menite să atenueze orice impact negativ asupra transporturilor, pasagerilor și piețelor interne.

76 de actori din domeniu din întreaga UE au participat la aceste consultări, iar asociația poloneză de transport și logistică TLP notează gradul de coordonare a răspunsului la crize cauzate de pandemii în sectorul transporturilor cu 6 (pe o scală de la 1 la 10) și felicită CE pentru pregătirea unei revizuiri a Regulamentului Omnibus, care, din caua restricțiilor din timpul pandemiei, a permis prelungirea automată a valabilități documentelor necesare în transportul rutier: permise de conducere, certificate de conducere, inspecții tehnice ale vehiculelor, verificări periodice ale tahografului, examinări medicale și psihologice ale conducătorilor auto sau permise comunitare. De folos a fost și inițiativa Coridoarelor Verzi, dar, pentru că nu acestea nu erau reglementări obligatorii din punct de vedere juridic, ci doar orientări, firmele tot au avut numeroase probleme.

Prin urmare, TLP a menționat, în formularul de consultare despre dificultățile pe care le-au întâmpinat companiile de transport în furnizarea serviciilor transfrontaliere: cozile lungi de la granițele interioare ale UE, testarea și carantinarea șoferilor (de exemplu, la frontiera dintre Cehia și Germania în februarie 2021), diferențele dintre statele membre UE în ceea ce privește definițiile „bunurilor/serviciilor/activităților esențiale“ exceptate de la regulile privind prevenirea răspândirii Covid-19, introducerea unor atestate suplimentare noi pentru șoferi și a altor documente de către statele membre, interdicția de a lua pauza săptămânală de minimum 45 de ore în cabină, din cauza lipsei de spații de cazare și a pandemiei (chiar și după introducerea unor derogări speciale de la aceste dispoziții), faptul că nu există criterii uniforme pentru norme minime, de bază, pentru furnizarea de servicii de transport de călători în UE (de exemplu, în ceea ce privește numărul pasagerilor) și decizia unilaterală a guvernului Franței de a închide granițele cu Marea Britanie înainte de Crăciunul din 2020.

Din cauza acestor situații, TLP crede că este mare nevoie de un Plan de Urgență al UE pentru Transport, sub forma unui Regulament al UE, adică un act juridic obligatoriu, bine coordonat cu Instrumentul de Urgență pentru Piața Unică, pregătit în prezent de Comisia Europeană, și care să includă: eliminarea testării, carantinării și a altor certificate, formulare și documente suplimentare pentru șoferii profesioniști (TLP consideră că documentele din prezent sunt mai mult decât suficiente), derogări uniforme de la regulile privind timpul de condus și de odihnă în transportul rutier din UE (de exemplu, excepțiile de la interdicția de a lua pauza săptămânală normală în cabină), criterii uniforme pentru un număr de reguli de bază pentru transportul de pasageri și prioritatea la traversarea granițelor a vehiculelor care oferă transport și servicii pentru pasageri.

Articole similare

Ad