Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

DHL și Grundfos au rezultate promițătoare prin folosirea Bio-LNG în transportul de marfă

În iunie 2021, DHL Freight, unul dintre cei mai importanți furnizori de servicii de transport rutier de marfă din Europa, a început să folosească o soluție Bio-LNG (gaz natural bio-lichefiat din biomasă sustenabilă) de la Shell pe trei camioane de transport pentru a reduce în mod durabil emisiile de CO2 din transportul rutier de marfă pentru clientul DHL, Grundfos. Numai în primele cinci luni, utilizarea de bio-GNL ridicat a redus cu 87 de tone emisiile de CO2. Aceasta corespunde emisiilor unui camion diesel pe o distanță de 89.900 km și reprezintă o reducere cu 85% a emisiilor de CO2 comparativ cu un motor diesel tradițional.

„Industria logistică este în prezent responsabilă pentru 11% din emisiile globale de Carbon. Pentru a lupta împotriva schimbărilor climatice, sectorul transporturilor are nevoie de o adevărată decarbonizare. Pentru DHL Freight soluțiile de combustibil durabil reprezintă o pârghie esențială pentru a schimba mixul de combustibil și, în cele din urmă, a reduce emisiile de carbon din transportul rutier de marfă”, spune Uwe Brinks, CEO DHL Freight. „Investind nu numai în combustibil durabil, ci și în reînnoirea flotei, modernizarea motoarelor și proiecte de eficiență, abordăm impactul lanțului de aprovizionare logistic. Suntem fericiți să avem alături parteneri care ne împărtășesc viziunea și ni se alătură în călătoria către un viitor durabil.”

Soluția de propulsie alternativă este implementată pentru a îmbunătăți transportul Grundfos între fabricile sale de producție din Bjerringbro, Danemarca și Longeville-Les-Saint-Avold, Franța. Oferind opțiunea de a utiliza alternative mai ecologice, compania face un alt pas către un transport rutier de marfă mai curat, în conformitate cu foaia de parcurs pentru sustenabilitate 2030 a Deutsche Post DHL Group.

„Angajamentul și ambițiile noastre pentru durabilitate sunt pe deplin ancorate de-a lungul lanțului nostru valoric și, în strânsă colaborare cu furnizorii și partenerii noștri logistici, lucrând la unison, ne atingem obiectivele de sustenabilitate, atingând o reducere cu 50% a emisiilor de CO2 până în 2025. Prin urmare, vedem că soluții de combustibil durabil propuse de DHL Freight ca un pas semnificativ în direcția corectă pentru reducerea emisiilor de carbon în transportul rutier de marfă”, spune Stéphane Simonetta, Vicepreședinte Executiv al Grupului și COO la Grundfos.

Bio-GNL folosit de Shell în teste este produs din deșeuri agricole. Îndeplinește criteriile Directivei 2 privind energia regenerabilă (REDII) a Uniunii Europene și este un produs al unei economii circulare durabile. Proiectul pilot se desfășoară de peste 5 luni și va continua timp de circa un an. Reducerea emisiilor este atribuită clientului în mod corespunzător. În acest fel, clienții își pot decarboniza cu succes lanțurile de aprovizionare.

Fabian Ziegler, Managing Director Shell Germania, spune: „Derularea unor astfel de proiecte pilot cu clienți precum DHL este o oportunitate fantastică pentru ambele parti de a testa și de a învăța, dar și de a conduce împreună la decarbonizarea sectorului, deoarece demonstrează că noile concepte funcționează. Rezultatele pilot indică faptul că Bio-LNG poate deja astăzi să reducă emisiile de CO2 pentru a contribui la reducerea gazelor cu efect de seră necesare pentru a atinge obiectivele climatice ale UE pentru 2030.”

Între timp, Shell mărește aprovizionarea cu Bio-LNG pentru a oferi reduceri suplimentare ale emisiilor până la neutralitatea carbonului. De la începutul lui 2022, Shell va oferi un amestec de Bio-LNG întregii rețele din Țările de Jos, oferind o reducere suplimentară a emisiilor de Carbon pentru toți clienții. Începând cu 2023, Shell intenționează să ofere Bio-LNG produs într-o nouă fabrică de lichefiere a gazelor din Parcul energetic și chimic al Shell Rheinland întregii rețele din Germania. Compania va începe construcția unei fabrici de lichefiere la sfârșitul acestui an, cu condiția ca autorizațiile să fie acordate la timp. Volumul de 100.000 de tone pe an din bazinul Rinului ar putea contribui la reducerea cu până la un milion de tone a emisiilor de carbon cauzate de transportul pe distanțe lungi.

Articole similare

Ad