Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Vânzările de camioane au scăzut față de 2019 cu 37% în 2020 și cu 15% în 2021

În primele 11 luni din 2021 s-au înmatriculat pentru prima dată în România, conform datelor de la DRPCIV, 5.697 de autovehicule comerciale de peste 16 t, față de 4.230 în perioada similară din 2020. Dar, pentru că 2020 a fost un an atât de atipic încât nu poate fi considerat un bun reper, ne vom referi în cele ce urmează și la 2019.

Dintre cele 5.697 de autovehicule comerciale de peste 16 t, 5.441 sunt autoutilitare noi de peste 16 t, față de 3.890 în perioada similară din 2020 și 6.443 în perioada similară din 2019. Lider de piață continuă să fie Mercedes-Benz, cu 1.314 unități (907 în 2020 și 1.605 în 2019), urmat de Volvo, cu 865 (702 în 2020 și 1.062 în 2019) și DAF, cu 808 (429 în 2020 și 997 în 2019). Clasamentul continuă cu MAN (763/694/1.097), Ford (548/379/348), Scania (473/253/645), IVECO (351/254/446), Renault Trucks (271/247/176), ATP Trucks (46/20/10) și Tatra (1 autoutilitară de peste 1 t în 2021). Se remarcă, astfel, faptul că Ford, care între timp a mai câștigat experiență pe piața românească, și Renault  Trucks, care are o nouă organizație de vânzări, au avut totuși în 2021 vânzări mai mari decât în 2019.

Din categoria autoșasiurilor de peste 16 t au fost înmatriculate 256 de unități noi, față de 340 în primele 11 luni din 2020 și 244 în primele 11 luni din 2019. Lider de piață este Ford, cu 111 unități (câte 131 în 2020 și 2019), urmat de MAN, cu 40 (84 în 2020 și 36 în 2019) și Mercedes-Benz, cu 26 (20 în 2020 și 7 în 2019). Clasamentul continuă cu IVECO (19/24/30), DAF (15/7/6), Scania (14/2/3), Liebherr (12/18/3), Renault Trucks (7/8/9), Volvo (4/7/3), Faun Expotec (3), Schwing (2) și Demag, Roman și Sisu (câte 1).

Articole similare

Ad