Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Vânzările de semiremorci din România au fost în 2021 mai mari decât în 2019

În primele 11 luni din 2021 s-au înmatriculat pentru prima dată în România, conform datelor DRPICV, 3.841 de semiremorci noi și 6.698 rulate, iar 11.323 au fost reînmatriculate, față de 2.092, 6.402, respectiv 9.467 în perioada similară din 2020, și de 3.058, 5.556, respectiv 9.153 în 2019. Iar conform calculelor noastre este vorba de 4.468 de semiremorci noi, față de 2.639 în 2020 și 3.578 în 2019. Cu alte cuvinte, în cazul semiremorcilor nivelul din 2019 a fost depășit, și nu numai pentru cele noi, ci și pentru cele rulate la prima înmatriculare și pentru cele reînmatriculate.

Schmitz Cargobull a vândut 1.725 de semiremorci noi (860 de prelate, 561 de basculante, 198 cu temperatură controlată, 54 de furgoane, 37 pentru transport de containere și 19 izoterme), față de 911 în 2020 și 728 în 2019. Krone a vândut 751 de semiremorci (661 de prelate, 40 cu temperatură controlată, 20 pentru transport de containere, 20 cu obloane rabatabile, 8 furgoane, 1 suprastructură deschisă și 1 DA99 pentru transport de materiale lungi), față de 424 în 2020 și 728 în 2019. Iar Kögel revine pe a treia treaptă a podiumului, cum era în urmă cu niște ani, având 342 de unități (331 de prelate, 7 basculante, 2 cisterne, 1 cu obloane rabatabile și 1 platformă), față de 119 în 2020 și 170 în 2019.

Urmează în clasament Wielton, cu 284 (233 de basculante, 50 de suprastructuri deschise și 1 cu podea coborâtă), față de 264/231, Schwarzmüller 245 (124 basculante, 90 de prelate, 15 cu obloane rabatabile, 8 pentru transport de lemn, 4 platforme, 2 pentru transport de butelii și 2 pentru transport de vehicule), față de 186/198, Mega 224 (222 de basculante și 2 pentru transport de lemn), față de 118/136, Kässbohrer 108 (43 de basculante, 24 de cisterne – 18 ADR – 23 DA99, 10 pentru transport de containere, 6 prelate și 2 platforme), față de 135/183, Meiller (107 basculante, față de 90/42), Zaslaw 53 (48 basculante și 5 pentru transport de lemn), față de 90/42, D-TEC (51 pentru transport de containere), față de 5 în 2020 și 17 în 2019, și Magyar (51 cisterne ADR), față de 32 în 2020 și 26 în 2019.

Sub 50 de unități au vândut Spitzer (34 de cisterne), OMEPS (26 de cisterne și 5 basculante), Stas (19 DA99 și 12 basculante), Ardor (30 de cisterne), Berger (26 de prelate și 1 suprastructură deschisă), Bodex (21 de basculante, 3 cisterne ADR, 2 pentru transport de furaje și 1 DA99), Max Trailer (26 cu podea coborâtă și 1 platformă), Benalu (18 basculante), Asam (14 cisterne ADR), Broshuis (12 pentru transport de containere și 1 platformă), Fliegl (10 prelate, 2 pentru transport de containere și 1 pentru transport de vehicule), Lider Lowbed (12 SK pentru încărcături excepționale), Ozgul (8 cu podea coborâtă, 2 basculante, 1 pentru transport de containere și 1 platformă), Faymonville (3 cu podea coborâtă, 3 pentru transport de geamuri, 2 DA99 și 2 platforme).

Alți 62 de producători au vândut sub 10 semiremorci noi.

Articole similare

Ad