Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Spania nu a transpus încă Directiva Detașării, spre exasperarea FENADISMER

Noua lege care transpune Directiva Europeană referitoare la detașarea șoferilor ar trebui să fie aprobată în toate țările UE înainte de februarie 2022, dar guvernul spaniol nu a pregătit încă textul care va permite un control mai strict la firmele de transport străine ce lucrează în Spania, așa cum informează federația FENADISMER. Aceasta cere ca reglementarea să fie aprobată urgent, prin Decret de Lege, după ce autoritățile vor negocia textul cu asociațiile transportatorilor, pentru a împiedica „firmele căsuță poștală“ să-și desfășoare în continuare activitatea în Spania.

Federația vede aici o nouă dovadă de lipsă de preocupare din partea administrației publice cu privire la industria de transport rutier, în contextul în care peste un sfert din transporturile internaționale care au originea sau destinația în Spania sunt făcute de firme înregistrate în Europa de Est, care au costuri cu forța de muncă și cu taxele de până la opt ori mai mici decât firmele înmatriculate în Spania.

FENADISMER a cerut în repetate rânduri în ultimul an să se aprobe această reglementare, pentru a se putea face controale mai severe privitoare la competiția neloială din partea acestor firme străine, multe dintre ele aparținând unor operatori spanioli cu flote mari, ce și-au relocat artificial sediile în estul Europei. Totuși, Guvernul neglijează să rezolve problema chiar și cu două luni înainte de termenul limită, și nici măcar nu pregătește textul acestei reglementări – se pare că din cauza unor neînțelegeri între Ministerul Muncii și Ministerul de Transport. În absența acestei legi, Spania nu va putea aplica Directiva Europeană a detașării, deci „firmele căsuță poștală“ își vor continua activitatea pe teritoriul său ca și până acum, provocând în continuare daune majore operatorilor locali, mai arată federația.

Articole similare

Ad