Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Comerțul online se dezvoltă progresiv: de la nișă, la omnichannel

Conform ultimului val al studiului „E-commerce shopper trends“ derulat pe parcursul lunii noiembrie 2021, penetrarea în rândul românilor din mediul urban a cumpărăturilor digitale este în continuă creștere. Dintre utilizatorii curenți, 8% declară ca au devenit e-shoppers în ultimele 6 luni (comparativ cu 20% anul trecut). Acest lucru arată că acum avem mai mulți cumpărători cu experiență de cel puțin un an: 92% experimentați versus 80% în 2020.

O trăsătură comună în rândul celor care au apelat pentru prima data la online este faptul ca în majoritate ei fac parte din categoria celor cu venituri mici (45%), doar 21% dintre nou veniți având venituri mari. Un alt aspect interesant este că, dacă anul trecut majoritatea noilor cumpărători din online erau părinți cu copii mici, sub 2 ani, nou-veniții din 2021 sunt în majoritate părinți de adolescenți.

Pe măsură ce tehnologia serviciilor omni a evoluat, consumatorii par acum mai obișnuiți sa își caute produsele necesare online. Raportul calitate-preț este un atribut cheie în decizia de cumpărare, iar comparațiile se fac mult mai ușor în online.

În Romania, 36% preferă să cumpere direct din aplicația retailer-ului și aproape 7% apelează la aplicația platformelor de livrare.

Iulia Pencea, Market Leader NielsenIQ Romania, confirmă ca shopperii nu sunt atrași de e-commerce doar datorită confortului, ci și prin ofertele online mai bune: „În topul motivelor de cumpărare online găsim pe primul loc gama variată de mărci și produse disponibile online (66%), urmat de serviciul de livrare (54%) și prețurile mai mici comparativ cu magazinele fizice (48%). Pentru nou venitii de anul acesta se remarca o sensibilitate mai mare la pret, ei valorizand mai mult (57%) faptul ca gasesc preturi mai mici decat in magazinele fizice, precum si ofertele/ promotiile atractive gasite in online (47%).  [Sursa: E-commerce Shopper Trends, Noiembrie 2021].”

De asemenea, prelungirea pandemiei a condus la stabilizarea obiceiului de cumpărare din online pentru anumite categorii, în defavoarea magazinelor fizice. Amintim aici, desigur, serviciile de “food delivery”, dar și medicamentele și suplimentele alimentare, hrana pentru animale și categoria tutun”, detaliază Vasi Dragomir, Consumer & Shopper Insights Leader NielsenIQ.

Ultimii doi ani i-au învățat pe producătorii și comercianții cu amănuntul că o creștere considerabilă va veni dintr-o experiență multi-channel.

Articole similare

Ad