Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Dacia și Ford au vândut mai multe utilitare decât în 2019

Din categoria autoutilitarelor de până la 3,5 t au fost înmatriculate în priele 11 luni ale acestui an, conform datelor de la DRPCIV, 14.994 de unități noi, față de 12.083 în 2020 și 16.009 în 2019. Lider de piață continuă să fie Dacia, cu 3.009 (2.792 de furgoane, 190 de camionete pick-up, 23 cu temperatură controlată, 2 izoterme și 2 pentru transport de animale), față de 1.936 în 2020 și 2.884 în 2019. Urmează, la mică distanță, Ford, cu 2.968 de unități (1576 de furgoane, 717 suprastructuri deschise, 216 cu temperatură controlată, 152 cu obloane rabatabile, 128 cu prelată, 115 basculante, 44 izoterme, 17 camionete pick-up, 2 pentru transport de vehicule și 1 platformă), față de 2.344 în 2020, când era lider, și 2.947 în 2019. Podiumul este completat de IVECO (1.749 de unități, față de 1.1790, respectiv 1.425).

Peste 1.000 de unități au mai vândut Renault (1.581/1.107/1.394) și Mercedes-Benz (1.269/1.055/1.392). Clasamentul continuă cu Volkswagen (987/1.064/1.233), Fiat (917/956/1.522), Toyota (770/442/562), Peugeot (445/447/648), Citroën (391/220/352), Opel (374/930/831), Mitsubishi (186/148/206) și Nissan (158 de unități în 2021, 157 în 2020 și 267 în 2019). Deci pentru unii dintre acești producători (Fiat, Peugeot, Opel și Volkswagen) 2021 a adus chiar vânzări mai mici decât au avut în 2020. Iar alți 16 producători au avut mai puțin de 100 de utilitare noi de până la 3,5 t înmatriculate în România.

La acestea se adaugă 574 de autoșasiuri de până la 3,5 t, față de 528 în 2020 și 1.036 în 2019. Lider de piață este Benimar (72 de autorulote, față de 31 în 2020 și 14 în 2019), urmat de Renault, cu 65 de unități (31 de vehicule blindate, 25 de ambulanțe, 2 platforme de lucru la înălțime, 2 magazine, 1 electro ș.a.), față de 128/339 în 2020 și 2019, când era lider detașat la această categorie, datorită livrărilor de ambulanțe, și de IVECO, 40 (31 de platforme de lucru aeriene, 2 vehicule pentru apicultură, 2 gunoiere, 2 magazine, 2 vidanje ș.a.), față de 12/25. Clasamentul continuă cu Ford și XGO (câte 33), Ahorn (29), Citroën și Volkswagen (câte 28), Rimor (24), Nobel Art și Rollr Team (câte 22), Weinsberg (15), Oil&Steel (14), Poessl (11) și Dacia, Mercedes-Benz și P.LA. (câte 10). Alți 33 de producători au avut mai puțin de 10 autospeciale noi de până la 3,5 t înmatriculate în România în primele 11 lui din 2021.

În total din cele patru categorii de greutate au fost înmatriculate pentru prima dată, conform datelor DRPCIV, 20.839 de unități noi și 48.874 rulate, iar 88.190 au fost reînmatriculate, față de 16.481, 49.066, respectiv 73.505 în primele 11 luni din 2020, și de 23.337, 50.623, respectiv 74.010 în 2019. Iar conform calculelor noastre, care le includ în categoria autovehiculelor noi și pe cele care în statisticile DRPCIV apar ca fiind rulate la prima înmatriculare, dar care au data primei înmatriculări cu cel mult șase luni înainte de data înmatriculării în România, este vorba de 21.751 de autovehicule noi din cele patru categorii de greutate, față de 17.148 în 2020 și de 24.197 în 2019.

Articole similare

Ad