Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Exista exceptii de la inmatricularile vehiculelor Euro 5 pentru alte 12 (sau 18) luni

Incepand cu 2014, producatorii pot inmatricula doar vehicule ecologice, cu limite de emisii Euro 6. Dar, asa cum este prevazut in Directiva 2007/46/CE si cum s-a intimplat intotdeauna si la anteriorii pasi „euro“, o circulara a Ministerului Infrastructurii si Transportului din 10 ianuarie recunoaste posibilitatea derogarii inmatricularii vehiculelor conform procedurii de sfarsit de serie. Astfel, inca este posibila, pentru un an intreg in cazul vehiculelor complete sau pentru 18 luni in cazul vehiculelor ce trebuie asamblate, inregistrarea vehiculelor Euro 5.
 

Evident ca aceasta posibilitate prevazuta de reglementarile europene, care le permite producatorilor sa dispuna de productia nevanduta si sa isi minimizeze daunele economice aferente, nu este fara limite, in sensul ca producatorii individuali pot beneficia de avantajul derogarii indicand unul din cele doua criterii propuse de directiva UE:
– Primul criteriu prevede ca numarul vehiculelor care beneficiaza de derogare sa reprezinte un anume procent (10% pentru autoturisme si 30% pentru alte categorii de vehicule, inclusiv camioane) din inmatricularile din Italia din anul precedent. Practic, cei care au inregistrat 1.000 de camioane anul trecut, vor avea posibilitatea, prin derogare, sa inregistreze 300 de vehicule Euro 5;
– Cel de-al doilea criteriu arata ca numarul de vehicule derogate nu este limitat a priori, acesta corespunzand numarului de vehicule produse si ramase in stocul constructorului sau al dealerului sau, dar deja acoperite de un certificat de conformitate cu normativele europene (numit CC) emis cu cel putin trei luni inainte de expirarea legislatiei in cauza (de exemplu inainte de 1 octombrie).
Dintre producatorii de vehicule industriale, toti s-au orientat catre primul criteriu, cu exceptia MAN si Volvo Trucks care l-au preferat pe cel de-al doilea.

Articole similare

Ad