Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Ocean Fish a adoptat solutii de eficientizare care sa aduca plus-valoare marfii

De la jumatatea anului trecut, toate vehiculele sunt echipate cu sisteme de monitorizare. „Cand consumi 65-70 t motorina pe luna nu iti mai permiti sa lasi monitorizarea activitatii pe seama soferului. In plus, sistemele permit urmarirea vehiculelor in timp real si faciliteaza acceptarea unui angajament pentru retur“, a precizat Ionut Niculescu, subliniind ca toate costurile de implementare au fost amortizate dupa prima luna.
 

Cu ajutorul acestora, dar si al altor solutii de eficientizare, cheltuielile companiei au fost reduse cu 3,4% real, dintr-un buget de 410.000-412.000 de lei pe luna (motorina, mentenanta, servicii adiacente, asigurari, service, reparatii, salarii si diurne). „In 2013 am obtinut o reducere a bugetului de 818.000 de lei, obiectivul de anul acesta fiind de 1,4 milioane de lei, mai ales ca s-a apelat si la instalarea pe autovehiculele grele a unor cipuri care au redus consumul cu 8% (700-800 kg de motorina pe saptamana). Astfel, obtinem o valoare adaugata la marfa, ceea ce ne va permite pe viitor sa negociem politicile comerciale mult mai relaxati“, a aratat Ionut Niculescu.
Insa cheltuielile vor fi reduse si mai mult printr-o internalizare a serviciului de mentenanta, prin deschiderea unui service propriu si a unei spalatorii. „Dintr-o factura de mentenanta, circa 40% reprezinta cheltuielile cu manopera sau cu materialele marunte. Astfel, daca raportarea se face la un parc mic, mentenanta este bine sa fie facuta la un service particular, dar la un parc mare, de peste 50 de unitati, cu termograme printabile, numai revizia completa a agregatelor de frig s-ar realiza in 312 zile“, a explicat Niculescu.
In plus, pentru ca actualele cresteri ale cheltuielilor, generate in special de scumpirea motorinei, sa nu se reflecte automat in pretul produsului final livrat, compania incearca sa gaseasca solutii de a transporta marfa si pe retur, non-frigo, pentru ca agregatele sa se poata odihni un anumit numar de ore. „In sensul de livrare transportam doar produse Ocean Fish, iar pe retur putem lua orice fel de marfa. Insa incercam, pe cat posibil, sa ne axam pe anumiti clienti fideli, de top, ca Alimenta Bacau, Friesland Campina, Alba Doner Production, Nestle Romania sau H.Essers, care inteleg ca este mai bine sa faci distributia on-time, si nu on-delivery“, a aratat reprezentantul Ocean Fish, completand: „facem pasi tot mai mari pe aceasta cale, astfel incat costul real din 2014, pe baza cresterii volumelor comenzilor si a cresterii pietei, sa fie la circa 60% din cel obtinut in 2013“.
Pe larg in editia tiprita a revistei.

Articole similare

Ad