Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Olanda pregătește subvenții de circa 80.000 de euro pentru camioane electrice

Ministerul Infrastructurii și Managementului Apei din Olanda pregătește o schemă de subvenții pentru camioanele cu emisii zero, consultările ajungând aproape de variata finală a textului.

Schema se așteaptă să intre în vigoare pe 1 mai 2022 și le va oferi transportatorilor o sumă ce depinde de tipul de camion cumpărat și de mărimea firmei, și care în combinație cu Deducerea pentru Investiții Prietenoase cu Mediul (schema MIA) va ajunge la 40% pentru firmele mari și la 60% pentru cele mici.

Antreprenorii sunt invitați de asociația olandeză de transport și logistică TLN să se implice cu păreri în această ultimă fază a consultărilor, care durează până pe 25 ianuarie 2022.

Organizația patronală are și puncte pe care le critică la noua propunere. Faptul că subvenția vine în combinație cu MIA, care depinde de eficiența în operare, duce la ambiguitate și la sume diferite de la o firmă la alta. În plus, guvernul propune o limită de 43 de milioane de euro pentru această schemă, pentru 2022-2024, pentru achiziția de camioane electrice, deci, dacă luăm în considerare o medie de 80.000 de euro pentru un vehicul greu, se pot cumpăra circa 500 de unități, în timp ce agenția de cercetare Panteia a calculat în numele ministerului că este nevoie de 12.000 de camioane numai pentru distribuție urbană în zonele cu emisii zero. În pus, schema nu se referă și la infrastructura de încărcare.

În concluzie, arată TLN, este un început destul de bun, dar cu un buget insuficient.

Inițial se dorea ca reintroducerea taxei pentru camioane din 2023 să asigure finanțarea tranziției la transportul fără emisii, dar ministerul olandez a amânat-o până în 2026, deci, în opinia TLN, aceste fonduri vin prea târziu pentru a sprijini achiziția de camioane electrice.

În Olanda, din 2025, 30-40 de orașe vor avea zone verzi, unde nu se va mai putea intra decât cu vehicule comerciale nepoluante, și deocamdată nu s-a găsit o soluție pentru finanțarea achiziției acestora. Ca să nu mai vorbim de banii pentru realizarea infrastructurii de alimentare, punct în care se pune întrebarea dacă rețeaua electrică din această țară poate fi consolidată la timp pentru a încărca în mod corespunzător mii de camioane electrice. Și, deoarece infrastructura de încărcare nu trebuie să devină un blocaj în calea unui transport sustenabil, TLN se implică activ în determinarea tuturor posibilelor probleme și în găsirea de soluții.

Articole similare

Ad