Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Aproape 2.000 de vehicule inmatriculate ca „sfarsit de serie“

Registrul Auto Roman primise pana la sfarsitul lui ianuarie 2014 solicitari pentru aproximativ 150 de microbuze si autobuze si pentru 1.800 de vehicule de transport marta (autoutilitare si camioane) de a fi inmatriculate ca „sfarsit de serie“ si comercializate in acest an. Reamintim ca de la 1 ianuarie 2014 nu mai pot fi inmatriculate decat autoturisme si utilitare usoare noi (N1 si N2) Euro 5+, respectiv utilitare grele si vehicule de transport calatori Euro 6.
 

Importatorii de vehicule au dreptul sa mai comercializeze modele Euro 5 si dupa termenul prevazut in legislatia europeana, insa in cantitati limitate si respectand procedura prevazuta in regulamentul UE nr. 171/2013. In tara noastra, procedura a fost transpusa in legislatia nationala in RNTR 2: numarul maxim de vehicule de unul sau mai multe tipuri nu poate depasi 10% in cazul categoriei M1, iar pentru celelalte categorii nu poate depasi 30% din numarul vehiculelor de toate tipurile considerate, puse in circulatie in statul membru respectiv in anul precedent. In cazul in care 10% sau 30% reprezinta mai putin de 100 de vehicule, atunci statul membru poate autoriza punerea in exploatare a cel mult 100 de vehicule.
Astfel, sub rezerva limitelor fixate in partea B din anexa XII la Directiva 2007/46/CE si doar pentru o perioada limitata de timp, RAR poate elibera cartea de identitate a vehiculelor (CIV) si/sau aplica folia de securizare pe CIV existente in vederea inmatricularii, inregistrarii sau comercializarii pentru vehiculele conforme unui tip de vehicul a carui omologare CE de tip nu mai este valabila. Primul paragraf se aplica numai acelor vehicule aflate pe teritoriul Uniunii Europene carora li s-a acordat o omologare CE de tip valabila in momentul fabricarii, dar care nu au fost inmatriculate sau inregistrate inainte de expirarea valabilitatii omologarii CE de tip.
Optiunea este valabila, in cazul vehiculelor complete, pentru o perioada de 12 luni de la data expirarii valabilitatii omologarii CE de tip si, in cazul vehiculelor completate, pentru o perioada de 18 luni de la data respectiva.
Producatorul care doreste sa beneficieze de prevederile de mai sus trebuie sa inainteze o cerere RAR daca se doreste inmatricularea, inregistrarea sau comercializarea in Romania a vehiculului respectiv. Cererea trebuie sa specifice orice motive tehnice sau economice care impiedica vehiculele respective sa fie conforme noilor cerinte tehnice. RAR va decide in termen de trei luni de la primirea unei astfel de cereri daca va elibera CIV si/sau va aplica folia de securizare pe CIV existente, in vederea inmatricularii, inregistrarii sau comercializarii vehiculelor in Romania si in ce cantitate. Prevederile se aplica „mutatis mutandis” masinilor carora le-a fost acordata o omologare de tip nationala, dar care nu au fost inmatriculate sau inregistrate inainte de expirarea valabilitatii omologarii vizate din cauza punerii in aplicare obligatorii a procedurii de omologare CE de tip. In acest caz, RAR va aplica masurile corespunzatoare pentru a se asigura ca numarul de vehicule ce vor fi inmatriculate sau inregistrate in cadrul procedurii stabilite de prezentul punct este controlat eficient.

Articole similare

Ad