Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

35 de autobuze, cu diferite sisteme de propulsie alternativa

Mai multi producatori de autobuze si-au anuntat participarea in proiectul ZeEus, coordonat de UITP, care urmareste sa evidentieze fiabilitatea autobuzelor electrice in conditii obisnuite de exploatare, conditia fiind ca vehiculele sa nu fie prototipuri, ci deja intrate in productia de serie sau pre-serie. Pentru ca toate autobuzele intra in regim normal de exploatare, fiind omologate conform directivelor europene in vigoare. Este vorba de 35 de modele, care vor fi utilizate in conditii geografice, topografice si de operare diverse.
 

Alexander Dennis, Irizar, Solaris, Skoda, VDL si Volvo sunt cei sase producatori care au pregatit autobuze electrice pentru ZeEus.
La proiect participa operatorii de transport public din Barcelona (Spania), Bonn (Germania), Glasgow (Marea Britanie), Londra (Marea Britanie), Münster (Germania), Plzen (Republica Ceha), Roma (Italia) si Stockholm (Suedia). Din cele 35 de autobuze, unele sunt electrice 100%, iar altele au tehnologie hibrida cu alimentare de la o sursa de curent („plug-in“). Si infrastructura aferenta este diferita, alimentarea cu electricitate fiind facuta in depouri („slow charging“) sau in statii, terminale ori chiar la semafor, cu sistem inductiv („fast charging“).
Evolutia proiectului va fi monitorizata in permanenta de asociatiile nationale de transport public din fiecare tara si, in acelasi timp, vor fi organizate demonstratii in mai multe orase europene din Austria, Belgia, Franta, Finlanda, Germania, Italia, Marea Britanie, Olanda, Polonia si Spania.

Articole similare

Ad