Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Daca va creste pretul combustibilului, transportatorii nu vor mai alimenta din Romania

In conditiile unor profituri tot mai mici din transporturi, introducerea accizei suplimentare de 7 eurocenti la combustibil va insemna o crestere a costului de transport de 2 centi/km.
In ofertele trimise la licitatii, sunt companii care iau deja in calcul eventualitatea cresterii accizei la combustibil. Cartrans a anuntat deja ca, daca va creste pretul combustibilului de la noi vor alimenta camioanele din Austria.
 

Dianthus are statie proprie de combustibil si cumpara direct de la rafinarii cu discount. Compania a anuntat ca daca se va introduce acciza suplimentara la combustibil va face plinul la camioane din state unde deja pretul se apropie de cel de la noi, precum Slovenia, Spania si Austria. Iar Nord Vest Camioane intentioneaza sa alimenteze din Slovacia.
In opinia APTE 2002, cei mai afectati de aceasta masura nu vor fi transportatorii, ci consumatorii finali. Astfel, prin cresterea accizei un transportator cu o medie de 25 de autocamioane pierde lunar minim 10.000 de euro daca nu apeleaza la alimentarea cu motorina si AdBlue din statele vecine din EU, fiecare in functie de traseele pe care le parcurg si de unde primesc inapoi prin firmele specializate in recuperari de TVA extern si acciza la fiecare 1.000 litri de motorina alimentata intre 120-140 euro la sfarsitul semestrului in care s-a facut alimentarea.
Astfel ca state ca Austria, Slovenia, Olanda , Franta si Luxemburg, unde pretul este foarte bun si calitatea superioara, stiu sa atraga consumatorii prin diferite reduceri pentru cantitati mari alimentate, returnare partiala a accizei incasate, chiar daca timp de sase luni se folosesc de banii luati, ulterior ii returneaza.
Vicepresedintele APTE 2002 a mai explicat ca niciun client nu va accepta sa suporte aceasta acciza suplimentara si ar putea apela la transportatorii straini sa le care marfa.

Articole similare

Ad