Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Adriana Ticau solicita investitii in sistemul de transport feroviar european

Parlamentul European reunit in sesiune plenara la Strasbourg a votat al patrulea pachet legislativ privind instituirea spatiului feroviar unic european. Pachetul cuprinde sase propuneri legislative care se concentreaza pe trei domenii-cheie: modelul de guvernanta, deschiderea pietelor de transport intern de calatori, interoperabilitatea si siguranta.
 

In cadrul dezbaterii din plenul Parlamentului European, eurodeputata Adriana Ticau a declarat: „Scopul pachetului feroviar este de a face ca transportul feroviar sa devina mai atractiv si mai sigur pentru cetatenii europeni si pentru intreprinderile europene. Obiectivul de realizare a spatiului feroviar unic european se va realiza pe baza dialogului social la nivelul Uniunii pentru a garanta ca lucratorii din sectorul feroviar sunt protejati in mod corespunzator impotriva efectelor nedorite ale deschiderii pietei si prin asigurarea investitiilor corespunzatoare in sectorul feroviar. Siguranta transportului feroviar este esentiala si aceasta necesita un personal bine pregatit, corect remunerat si care sa lucreze in conditii de munca decente. Dreptul la greva este un drept fundamental care trebuie respectat si de aceea solicit prudenta privind prevederile aferente obligatiei de serviciu public.”
Adriana Ticau, Vice-presedinta Comisiei de Transport si Turism din PE a atras atentia ca UE si statele membre trebuie sa asigure investitiile necesare pentru intretinerea si modernizarea sistemului feroviar european. „Transportul feroviar a pierdut importante cote de piata datorita lipsei investitiilor in infrastructura feroviara, ceea ce a facut calatoria cu trenul mai lunga decat cea cu masina pe unele segmente de cale ferata. De asemenea, sustin ca veniturile realizate din administrarea infrastructurii feroviare sa fie reinvestite in sectorul feroviar.
De asemenea, prin amendamentele depuse, am sustinut realizarea unor sisteme functionale si multimodale si interoperabile de informare si emitere integrata a biletelor, care sa permita crearea unui sistem multimodal la nivelul Uniunii care sa cuprinda toti operatorii de transport feroviar de calatori. Acest sistem comun trebuie instituit pana la 12 decembrie 2019.
Constat cu surprindere insa ca desi noilor state membre, in procesul de aderare li s-a impus separarea functionala pentru transportul feroviar, astazi state fondatoare ale Uniunii se opun separarii functionale. Solicit ca in toate politicile Uniunii sa se aplice aceleasi reguli pentru toti. Consider ca textul votat de comisia TRAN privind Spatiul feroviar unic european este mai flexibil decat cel propus de Comisie, dand posibilitatea statelor membre care au realizat separarea functionala sa revina la un model integrat, daca doresc acest lucru”, a incheiat Adriana Ticau.

Articole similare

Ad