Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Se licenţiează transportul sub 3,5 t, fără formare profesională pentru şoferi deocamdată

Ordonanţa pentru modificarea şi completarea unor acte normative din domeniul transporturilor rutiere, care transpune în legislaţia naţională prevederile Pachetului Mobilitate (PM), a trecut ieri prin comisia de dialog social de la Ministerul Transporturilor (MT).

În urma discuţiilor dintre reprezentanţii MT şi cei ai asociaţiilor patronale s-a convenit obligativitatea licenţierii firmelor cu flote de vehicule având masa totală maximă autorizată cuprinsă între 2,5 şi 3,5 t, atât pentru transportul internaţional (cum era prevăzut în PM), cât şi pentru cel naţional, excepţie făcând doar transportul în cont propriu. Astfel, inclusiv firmele de curierat vor avea obligaţia să se licenţieze, ceea ce va determina o creştere a costurilor operaţionale pentru acestea.

Măsura obligativităţii licenţierii companiilor cu vehicule de sub 3,5 t va intra în vigoare din 21 mai 2022. Condiţiile care trebuie îndeplinite, procedurile şi costurile aferente urmează să fie stabilite prin norme metodologice. Foarte important, nu va fi impusă formarea profesională pentru şoferii vehiculelor de sub 3,5 t, care vor putea să-şi desfăşoare activitatea la fel ca şi până acum.

Obligativitatea obţinerii atestatului profesional pentru această categorie de conducători auto va deveni obligatorie din 2026, odată cu introducerea tahografului inteligent.

Articole similare

Ad