Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Șoferi indieni și asiatici completează parcul transportatorului lituanian cargoGO Logistics

Lipsa de șoferi afectează toate companiile europene de transport rutier de marfă – chiar și pe cele din Est, care până acum câțiva ani erau furnizori de șoferi pentru celelalte piețe din vest. Compania lituaniană cargoGO Logistics, care are 1.000 de șoferi angajați, intenționează să-și extindă numărul de șoferi ca urmare a unui program de extindere a flotei de 50%, care se așteaptă să fie finalizat până în 2030.

Compania a selectat un prim grup de șoferi indieni care să-i conducă vehiculele comerciale în Uniunea Europeană și în alte țări învecinate. Pranas Pernaravičius, managerul de par auto al companiei, explică că „toți șoferii aleși au o experiență de lucru internațională de cel puțin 5 ani, abilități excelente de conducere și o bună cunoaștere a limbii engleze. În trecut, au condus camioane nu numai în India, ci și în alte țări, cum ar fi Irak, Oman, Arabia Saudită, Kuweit, Qatar și Emiratele Arabe Unite.”

Acesta este un program pilot, deoarece CargoGO Logistics intenționează să recruteze sute de șoferi experimentați în India și alte țări asiatice în următorii câțiva ani. Pernaravičius crede în această perspectivă pentru că îi vede pe șoferii de camion din Asia ca „soferi extrem de disciplinați și buni”. Aceasta nu este prima experiență de recrutare în afara Uniunii, deoarece compania lituaniană angajează deja șoferi din Belarus, Ucraina, Uzbekistan, Rusia, Kârgâzstan, Kazahstan, Moldova, Letonia, Tadjikistan.

Pentru a atrage șoferi, cargoGO le oferă cazare și a deschis o autobază în Polonia, la granița cu Germania, în toamna anului 2021 pentru a-și găzdui șoferii plecați în cursă. CEO-ul Osvaldas Švitra explică că peste 75% dintre șoferii noi sunt angajați datorită recomandărilor colegilor, dar acest lucru nu este suficient, așa cum subliniază: „cargoGO solicită cel puțin un an de experiență internațională de la șoferii pe care îi selectează și îi acceptă doar pe cei fără experiență pe baza referințelor, folosind un sistem pe care l-a dezvoltat intern.

Noii angajați beneficiază de pregătire practică și teoretică de la instructori auto cu experiență, care explică specificul postului, împărtășesc sfaturi utile, se concentrează pe prevenirea accidentelor și introduc principii eco de condus. Șoferii tineri instruiți în acest fel fac primele curse în țările europene cu șoferi mentori cargoGO cu experiență. Compania a automatizat toate procesele și folosește tablete și aplicații pentru a organiza munca, a eliminat documentele pe hârtie și gestionează totul cu instrumente digitale și oferă șoferilor și altor angajați posibilitatea de a se dezvolta continuu”.

Articole similare

Ad