Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

88% din transportul de marfă din Franța este rutier, peste media din UE, de 78%

Uniunea Rutieră din Franța (URF) a publicat recent tradiționalul raport anual „Fapte și Cifre“, incluzând statistici referitoare la mobilitatea din Franța și din Europa.

Din acesta rezultă că în 2020 utilitarele ușoare au parcurs pe rețeaua din Franța metropolitană circa 73 de miliarde de kilometri, iar camioanele grele circa 34,8 de miliarde de kilometri, din care 24,5 miliarde de kilometri camioanele înmatriculate în Franța.

Raportul mai arată că în 2020 a scăzut procentul kilometrilor fără încărcătură, fiind de 17,5% pentru camioanele străine și mult mai mic pentru cele din Franța, și că transportul combinat, în creștere relativă de la un an la altul, a ajuns să dețină 36% din totalul volumelor de mărfuri transportate în Franța.

Transportul rutier francez, inclusiv cel în cont propriu, se face în majoritatea lui pe distanțe relativ scurte: cursele de până la 150 km reprezintă 29% din numărul total al curselor (din care 23% în cont propriu și 49% pentru terți), iar cele mai mari de 500 km reprezintă 24% din total (29% în cont propriu și 10% pentru terți).

88% din transportul de mărfuri din Franța se face pe cale rutieră, 10% pe tren și 2% fluvial, în timp ce în UE28 transportul rutier reprezintă 78% din total. În statele intrate mai recent în UE ponderea transportului rutier este în creștere de 20 de ani și a dat înapoi doar în 2018, mai ales din cauza scăderii volumelor flotei poloneze, dar în 2019 și-a revenit din nou.

În 2020, Uniunea Internațională pentru Transport Combinat (UIRR) reunea 44 de companii a căror activitate acoperea întregul teritoriu al Europei și reprezenta o mare parte din transportul combinat european. Acesta se face mai ales folosind cutii mobile, iar volumele au crescut în 2020 cu aproape 7% față de anul anterior.

Articole similare

Ad