Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

12 companii îşi dispută premiile IFOY AWARD 2022

Juriul International Forklift Truck of the Year (IFOY) a ales finaliştii premiilor IFOY Award din acest an. Este vorba despre 14 produse și soluții de intralogistică, de la 12 companii, dintr-un total de 29 de participanți la cea de-a zecea ediţie a celei mai prestigioase competiţii de profil. „Nominalizații reflectă direcția în care se îndreaptă călătoria intralogisticii în viitor: pe lângă stivuitoare și tehnologia depozitelor, acum soluțiile automate, integrate, software-ul și roboții mobili autonomi (AMR) pentru depozitele de înaltă performanță joacă un rol central. Runda finală cu producătorii de top, care au ajuns până în acest moment în competiţie, va fi foarte interesantă”, a declarat Anita Würmser, preşedintele juriului IFOY.

Specialiştii în intralogistică finalişti la IFOY Award 2022 sunt Cargotec Engineering, Jungheinrich, Locus Robotics, Magment, NaiSE, Noyes Technologies, robominds, SICK, SSI Schäfer, Still, stow robotics şi Synaos.

Cargotec Engineering, din Irlanda, a intrat în finala din 2022 cu Moffett E5 25.4 NX, cel mai nou model al la seriei de stivuitoare montate pe camioane electrice, care face parte din a doua generație a primului stivuitor montat pe un camion integral electric din lume. Camionul este disponibil și în variantă multidirecţională, principalul avantaj fiind livrarea fără emisii.

Furnizorul de intralogistică Jungheinrich și-a asigurat două locuri finale. În tehnologia depozitelor, compania din Hamburg trece în runda finală cu camionul electric ERD 220i. Datorită conceptului de baterie litiu-ion integrată, dimensiunile stivuitorului cu două etaje sunt ultra compacte pentru transportul simultan a doi paleți. Pe lângă funcțiile inteligente care fac munca de zi cu zi mult mai ușoară, platforma fixă oferă protecție laterală ridicată pe trei laturi și spațiu suficient pentru șofer.

Juriul a dat undă verde și modelului Jungheinrich EKS 215a. Vehiculul de transport fără șofer, cu o înălțime de ridicare de până la 6 m, este primul AGV (vehicul cu ghidaj automat) de la compania Hanseatic care a fost dezvoltat pentru utilizare automată în logistică și producție. Conceptul de siguranță integrat permite o utilizare ușoară în medii de inventar unde există și trafic manual. Jungheinrich a dezvoltat, de asemenea, un concept de sursă de energie de 24 de volți cu funcție de încărcare automată.

Producătorul american Locus Robotics a ajuns în runda finală la Dortmund cu Locus Robotics AMR. Soluția constă într-o platformă care folosește algoritmi de optimizare proprietari și date de performanță operațională în timp real, pentru a coordona lucrătorii și AMR. Potrivit producătorului, clienții obțin o rentabilitate a investiției (ROI) în termen de 6 până la 8 luni și o creștere de două până la trei ori a productivității prin modelul Robots-as-a-Service (RaaS).

Start-up-ul Magment din Unterhaching s-a calificat cu sistemul dinamic de încărcare wireless pentru echipamente intralogistice. Compania a dezvoltat o infrastructură de încărcare wireless pentru electrificarea podelelor industriale. Pe baza betonului magnetizabil patentat în combinație cu tehnologii speciale de înfășurare și turnare, sunt produse plăci de încărcare inductivă robuste, ce permit încărcarea fără pierderi în timpul conducerii. Acest lucru reduce sau chiar elimină complet pauzele de încărcare ale camioanelor industriale.

Tot ca start-up a fost nominalizat şi NAiSE Traffic, un software de management al traficului și comenzilor independent de producător, dezvoltat de NaiSE, din Stuttgart. Caracteristica elementară a acestei aplicații este că rețeaua de localizare brevetată (NAiSE RTLS) include întreaga operațiune mixtă – adică toate persoanele și vehiculele din depozit – în controlul și analiza traficului, asigurând astfel un flux de materiale mai eficient și mai sigur.

Al treilea start-up din finală se numește Noyes Technologies. Cu NoyesStorage, compania cu sediul în München a lansat primul sistem nano-logistic alimentat de robotică, ultra-dens, automat și extrem de flexibil pentru logistica urbană. Scopul este de a rezolva probleme complexe în mod durabil prin abordări simple: în acest scop, tehnologia este redusă la ceea ce este necesar și se acordă atenție unui grad ridicat de standardizare și modularizare. Datorită structurii modulare, pentru sistem pot fi utilizate suprafețe de până la 10 m2.

Compania robominds, tot din München, este în finală cu robobrain bazat pe AI.NEUROS (Neural Robotic Operating System) – un sistem de operare industrializat pentru robotică inteligentă. Credo-ul specialiștilor în robotică este: parametrizați și configurați în loc de programare. Principiul de bază: pe sistemul de operare industrializat, fiecare funcție a componentelor robotice devine o abilitate, adică o aplicație – ușor de obținut prin Robominds Skill Store, adaptabil individual sau de dezvoltat singur datorită SDK-ului robominds Skill.

Juriul a nominalizat specialistul în senzori SICK cu PACS (Pallet Classification System), un sistem de identificare a paleților bazat pe Deep Learning. Dezvoltarea a fost declanșată de o provocare lansat de un client, conform căreia angajații care primesc mărfuri trebuie să determine manual dacă paleții care intră aparțin unui grup de paleți și au un depozit. Cu noua soluție, utilizatorii pot automatiza cu ușurință acest proces anterior manual pe baza unui kit modular de hardware și software.

SSI Schaefer a ajuns în runda finală cu proiectul IKEA Flat Pack Picking, prin care oferă o soluție de sistem automatizată și la cheie pentru paletizarea eficientă și optimizată în volum a articolelor mari, tipice comerțului cu mobilă. Modulul de ridicare a comenzilor cu roboți-portal permite manipularea eficientă a unei game variate de articole și se caracterizează printr-o scalabilitate ridicată.

La aceeași categorie, Still a înscris extinderea automată a depozitului Hase Safety Workwear. Compania din Hamburg a extins instalația la un total de 10.000 de spații pentru paleți. În același timp, stivuitoarele Still existente au fost înlocuite cu versiuni automate, mai puternice şi cu furci telescopice. Cursurile de conducere optimizate pentru operatori au contribuit și ele la creșterea performanței.

Compania Hanseatic a mai aplicat cu succes la categoria „Special of the Year” cu DSR (Descend Speed Regulation). Acesta este un sistem de asistență în 3 trepte pentru remorci și tractore, care facilitează coborârea în siguranță a șoferului – mai ales în cazul încărcăturilor grele ale remorcii. Sistemul reglează – manual sau automat – viteza vehiculului, pentru a preveni situațiile periculoase.

Stow Robotics, parte a Grupului Belgian Stow, propune e.scala, un sistem standardizat, bazat pe roboți, pentru stivuire și ridicare a mărfurilor la persoană, pentru aplicații mici și mijlocii. Cu un robot care se deplasează tridimensional în cub prin șine și un sistem de rampă patentat, înlocuiește toate componentele clasice ale unui sistem automat de stivuire. Perioada de implementare este de numai trei luni, iar investiţia şi costurile de funcționare, reduse.

Synaos așteaptă cu nerăbdare finala cu soluția sa Synaos IMS-Vehicle Localization, prin care se monitorizează poziția echipamentelor industriale controlate manual, cu ajutorul unui kit de senzori cu cameră. În acest scop, Synaos utilizează tehnologia de ultimă oră de viziune computerizată, care poate fi instalat și scalat cu ușurință. În loc de UWB sau LIDAR, se folosește tehnologia Visual Odometry, cunoscută din robotică.

Juriul, format din 26 de membri din 20 de țări, va decide câştigătorii „Oscarurilor” în  intralogistică în urma testelor ce vor fi făcute în perioada 18-23 martie, la Messe Dortmund. „IFOY Test Days” se va organiza în Hala 3, iar toți finaliștii vor trece prin auditul IFOY în trei etape. Astfel, în cadrul testulului IFOY, experții determină parametrii-cheie ai finaliștilor printr-o procedură standardizată. În evaluarea caracterului inovativ sunt implicaţi specialiști de la Institutul Fraunhofer pentru Flux de Material și Logistică (IML), Catedra de Logistică Tehnică de la Universitatea din Dresda și Catedra de Manipulare Materiale, Flux de Material și Logistică (fml) de la Universitatea Tehnică din München. Pentru prima dată, un expert de la Institutul Fraunhofer pentru Inginerie și Automatizare a Producției (IPA) face, de asemenea, parte din echipa de cercetare. Apoi membrii juriului vor testa sau inspecta nominalizații la fața locului.

Juriul internațional IFOY este format din jurnaliști de specialitate din mass-media logistică de top. Aceştia vor evalua valoarea inovației, tehnologia, ergonomia și manipularea, siguranța, capacitatea de comercializare, designul și beneficiile pentru clienți, precum și eficiența economică și sustenabilitatea. Un principiu important este că finaliștii nu sunt comparați între ei în categoriile lor, ci cu concurenții lor de pe piață.

Trofeele vor fi decernate pe 30 iunie 2022. Detaliile despre locație vor fi publicate în curând. Până atunci, rezultatul va rămâne secret, atât pentru finaliști, cât și pentru public.

Nu doar jurații au posibilitatea de a testa produsele finaliste la fața locului, ci și reprezentanţi ai diferitelor companii interesate din industrie, comerț și servicii de logistică. Sub motto-ul „Spot on Innovation and Business”, Test Camp Intralogistics – organizat cu finaliștii IFOY, partenerii IFOY și producătorii de renume internațional – este deschis unui număr limitat de vizitatori comerciali B2B, ca eveniment 2G Plus. Astfel, între 21 și 23 martie, oaspeții vor putea participa la tururi cu ghid şi vor putea asista la discuții în panel pe subiecte de interes pentru managementului inovației, intralogistică 4.0 și VDA 5050, cu directori cunoscuți din sectoarele logistică și intralogistică. VDMA pregătește, de asemenea, o nouă ediție a testului live al interfeței de comunicare VDA 5050, ca parte a AGV Mesh-Up.

Articole similare

Ad