Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Șofer independent în Olanda

Reprezentanții asociației olandeze de transport și logistică TLN au stat de vorbă de curând cu managerul companiei Van der Sluis Transport, pentru a vedea cum merge practic colaborarea cu propriii șoferi și cu șoferii independenți și care sunt diferențele dintre cele două modalități de lucru.

Atât pentru managementul firmei, cât și pentru șoferii care sunt persoane fizice autorizate, foarte important este să răspunzi bine și flexibil la întrebările clienților, deci unul dintre lucrurile care îi leagă pe aceștia este implicarea.

Firma de familie Van der Sluis a fost fondată în 1947 și a ajuns la a treia generație, iar trei sferturi din volumele sale de activitate sunt în domeniul construcțiilor, restul din industrie, sectorul recreațional și transportul excepțional. Cele mai multe camioane au macara, ceea ce permite încărcarea/descărcarea mărfurilor complet independent.

Modul său de lucru, cu șoferi angajați și șoferi liber profesioniști a apărut chiar la inițiativa angajaților: unor șoferi le place să fie independenți și să aibă propriile camioane, iar ei sunt bineveniți alături de angajații companiei. Iar unii dintre ei chiar au camioanele personalizate la fel ca ale Van der Sluis.

În viața de zi cu zi nu există decât mici diferențe. Șoferii externi au același program ca angajații firmei și, la nevoie, primesc informații și cunoștințe de la managerul acesteia. De exemplu, deoarece compania se preocupă de reducerea emisiilor de CO2, angajații sunt încurajați să se gândească la posibilități de a folosi eficient combustibilul și energia, dar și șoferii independenți sunt implicați în asta și fac periodic cursuri de pregătire.

Nici diferențe în ceea ce privește motivarea sau implicarea nu există, astfel că și compania ar face și pentru șoferii independenți tot ce ar fi nevoie, ca și pentru propriii angajați, și directorul său general îi cunoaște pe toți personal.

Unul dintre șoferii independenți intervievați de TLN și-a dorit de mic să lucreze în domeniu, la volanul unui Volvo, și la 27 de ani a început să lucreze independent, având de doi ani o colaborare cu Van der Sluis. El declară că a fi persoană autorizată are și avantaje și dezavantaje, dar că în cazul său beneficiile primează, pentru că a învățat să facă lucrurile mai eficient și să scadă costurile. Acesta locuiește în partea de nord a țării și cel mai des merge în curse lungi, în special în Olanda, deoarece în străinătate este mai dificil din cauza noilor reguli, iar sfârșitul de săptămână îl petrece de multe ori în cabină, ceea ce, așa cum declară, i se potrivește.

În ceea ce privește relațiile cu clienții, acesta are opinii foarte ferme. „Faci ce e mai bine pentru ei, dar și ei fac același lucru pentru tine. Primești ceea ce meriți.“ De curând el a mai cumpărat un camion, tot Volvo, pe care îl va conduce fratele său.

Articole similare

Ad