Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

CE: statele care nu au transpus Directiva detașării nu ar trebui să o controleze

România a contestat la CJUE și aplicarea Directivei detașării in transporturi – Dir. 1.057/2020 – în timp ce asociațiile transportatorilor au cerut amânarea ei, pe motiv că nu există transparență la momentul actual privitor la regulile pentru fiecare stat membru. 

După setul de clarificări privind detașarea publicat de Comisia Europeană și tradus de Tranzit AICI, autoritatea de la Bruxelles a precizat că pregătește clarificări suplimentare pentru transportul combinat și pentru transportul de persoane, unde se pare că sunt la fel de multe probleme pe aplicarea detașării. Chiar dacă vor intra în vigoare din 2 februarie, noile reguli nu sunt încă armonizate cu legislația națională la nivel european. „Avem informații că a fost transpusă parțial în Franța și Belgia, dar și că ar fi fost transpusă în Slovacia. Dar chiar și așa, nu există informații privind structura remunerației minime din niciun stat membru, informații pe care noi trebuie să le putem da transportatorilor și care la acest moment nu sunt disponibile“, a declarat Roxana Ilie, reprezentantul UNTRR în cadrul webinarului organizat de Tranzit pe 26 ianuarie.

Acesta este și motivul pentru care uniunea a cerut CE, printr-o scrisoare adresată Guvernului României, să amâne aplicarea directivei și toate controalele pe această temă până ce toate regulile vor fi clarificate și statele membre publică în mod transparent toate informațiile. „Comisia a spus că nu se dorește amânarea și că directiva va intra în vigoare din 2 februarie, dar în măsura în care statele membre nu au transpus-o în legislație națională, atunci ar trebui nici să nu o controleze. Din păcate știm foarte bine că în practică pot apărea foarte multe situații abuzive și amenzi date transportatorilor în mod abuziv.“

Articole similare

Ad