Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

VIDEO: “Nu să trimiți declarația de detașare e important, ci să monitorizezi că situația declarată se potrivește în permanență și pentru șofer, și pentru camion!”

Invitat în cadrul videoconferinței Tranzit “Clarificări despre detașarea șoferilor și întoarcerea camioanelor“, Sebastien Schmitt, directorul general al firmei Move Expert, a declarat că noul portal IMI pentru crearea declarației de detașare a șoferilor nu a simplificat funcționarea firmelor de transport, ci dimpotrivă, complexitatea a crescut.

“Dintr-o simplă directivă (Directiva 1057/2020) s-a transformat într-o problemă complexă pentru companiile mici și mijlocii. Am participat la diferitele sesiuni de training organizate de Comisia Europeană în ceea ce privește utilizarea sistemului IMI. Folosim sistemul deja de când este disponibil și pot să spun acesta arată mai degrabă ca un sistem de raportare a detașărilor ocazionale decât a gestionării detașărilor frecvente, care, nu este un secret, în afacerile de transport internațional sunt majoritare. Sistemul nu este construit pentru companii mari, cu multe camioane și mulți șoferi și detașări zilnice. Se pot înscrie foarte puține date, adică pentru o firmă cu 2-3 șoferi, cu cazuri simple de detașare, da, este o soluție, dar de îndată ce vine vorba de companii mai mari, interfața nu este pregătită și nu sunt soluții reale de stocare.”

Chiar dacă procesul de creare a contului de companie, după ce a creat autentificarea UE, nu este foarte bine realizat și pentru un utilizator nou poate dura ceva timp pentru a înțelege ce face incorect, Sebastien Schmitt sustine că, dacă are toate informațiile la îndemână, înregistrarea firmei se poate face în 15-20 de minute, iar o declarație de detașare pentru un șofer în jur de 5 minute pentru un certificat, pentru o țară. Dar, atrage atenția directorul Move Expert, nu este atât de importantă crearea declarației de detașare, cât mai ales monitorizarea valabilității tuturor declarațiilor în timp. Majoritatea firmelor cu multe camioane și mulți șoferi vor să simplifice procesul și întocmesc declarații ale șoferilor pentru cât mai multe țări pe termen lung, adăugând și multe plăcuțe de înmatriculare. Dar dacă unul dintre șoferi are la un moment dat o cursă pentru o țară pentru care nu are declarație? Sau conduce un alt autocamion decât are în listă? Sau dacă i-a expirat declarația? Din păcate, sistemul IMI nu transmite nicio notificare automată în caz de eroare sau de expirare a declarației de detașare pentru un șofer pentru o țară sau alta. “Ceea ce putem face noi pentru clienții noștri este să le oferim mai mult siguranță – în loc să încărcăm doar listele de șoferi, noi putem administra interfața din sistemul nostru – șoferii, camioanele, licențele, stocarea documentelor și trimiterea lor în caz de control și avem roboți care pot completa și iniția declarațiile foarte repede fără nicio eroare și trimitem companiilor alerte în caz de expirare a declarațiilor sau ori de câte ori apare vreo problemă. Pe viitor sistemul nostru va fi sincronizat cu noul tahograf inteligent si vom putea verifica astfel, atunci când un camion traversează o graniță (lucru care va fi posibil cu noul tahograf) dacă există și o declarație de detașare pentru acea țară. În caz că nu, vom trimite o alertă proprietarului. Sistemul nostru e mult mai user-friendly pentru că avem experiența reprezentării pe MiloG, Macron, astfel că clienții noștri pot trece ușor acum la IMI. Noi încărcăm pentru ei toate documentele”, a precizat Sebastien Schmitt.

Articole similare

Ad