Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Traficul maritim a crescut prin Strâmtoarea Bosfor

Numărul navelor care au trecut prin Strâmtoarea Bosfor a crescut în 2021 cu 147, fiind înregistrat un număr record de vase de mari dimensiuni. Datele arată că ieşirea din pandemie a stimulat tranzitul prin Strâmtoarea Bosfor, inversând o tendinţă de scădere care a început în 2007.

Se pare că noile cifre constituie un argument pentru planul preşedintelui Recep Tayyip Erdogan de a investi 15 miliarde de dolari pentru a construi o rută navigabilă alternativă, informează Bloomberg.

Potrivit sursei citate, tranzitul navelor prin Strâmtoarea Bosfor, care leagă Marea Neagră de Marea Marmara şi Marea Mediterană, a crescut cu 147 până la 38.551 de nave. În plus, tranzitul de nave cu o lungime mai mare de 200 de metri şi a tancurilor chimice a atins cele mai mari valori din istorie, la 5.306, respectiv 2.701 de nave.

În urmă cu un deceniu, preşedintele Erdogan a lansat un proiect privind un canal navigabil cu o lungime de 45 de kilometri care să facă legătura între Marea Neagră şi Marea Marmara şi să reducă presiunile asupra Strâmtorii Bosfor. Într-un raport guvernamental publicat în 2019, preţul estimativ al canalului era de 75 miliarde de lire (13 miliarde de dolari la acea dată).

Noua arteră navigabilă rămâne doar la stadiul de proiect, Turcia caută modalităţile prin care să finanţeze lucrările. Canalul Istanbul ar urma să înceapă în districtul Kucukcekmece de lângă Marea Marmara, unde există deja un lac interior, se va îndrepta spre rezervorul Sazlidere, după care se va termina la Marea Neagră, la nord de localitatea Durusu. Cu o adâncime de 25 de metri şi o lăţime de 400 de metri, noul canal ar urma să fie integrat cu noi porturi şi centre logistice, urmând a include şi trei tuneluri subterane pentru autovehicule.

Articole similare

Ad