Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

CJUE a decis că Scania a făcut parte din Cartelul Camioanelor

Conform federației operatorilor spanioli de transport FENADISMER, Curtea de Justiție a Uniunii Europene a respins pe 2 februarie recursul introdus de Scania în urmă cu circa patru ani – prin care solicita anularea amenzii de 880 de milioane impuse în 2017 de Comisia Europeană pentru participarea la Cartelul Camioanelor – și a obligat producătorul suedez și la plata cheltuielilor de judecată.

Dacă Scania nu contestă decizia prin intermediul unei noi căi finale de atac, procedura judiciară ar fi deschisă, astfel încât transportatorii care dețin camioane Scania sau ale celorlalte cinci mărci sancționate care nu au făcut recurs să își poată prezenta cererea de returnare a banilor plătiți suplimentar pentru achiziția vehiculelor.

Reamintim că sancțiunea împotriva Scania a fost una dintre cele mai mari impuse de Comisia Europeană pentru producătorii din cartelul Camioanelor, depășind-o pe cea dată DAF, Daimler-Mercedes, Iveco, MAN și Renault-Volvo, care a fost în total de aproape 4 miliarde de euro. Aceasta a venit deoarece s-a dovedit că, timp de peste 14 ani, din 1997 până în 2011, producătorii au stabilit de comun acord prețurile camioanelor, în detrimentul clienților, și au întârziat deliberat introducerea pe piață a unor noi tehnologii care să scadă emisiile.

Scania, spre deosebire de celelalte mărci, nu a recunoscut participarea sa la faptele denunțate, deci Comisia Europeană a fost obligată să prelucreze un dosar de sancționare diferențiat și a acreditat acum participarea companiei suedeze la stabilirea de comun acord a prețurilor și la întârzierea în introducerea unor tehnologii de mediu mai eficiente.

Se pare că sunt afectate 10 milioane de camioane, din care circa 200.000 cumpărate, conform FENADISMER, de firmele spaniole.

Federația le recomandă tuturor transportorilor care au achiziționat, între 1997 și 2011, un camion de la unul dintre acești producători, să aștepte decizia care se va lua în privința Scania înainte de a face cerere pentru prejudiciul cauzat.

Articole similare

Ad