Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

MAN Truck & Bus

MAN Truck & Bus și-a adjudecat distincția Autocarul Anului 2022 cu modelul Neoplan Cityliner, reușind astfel performanța de a primi trofeul International Coach of the Year pentru a doua oară consecutiv, după ce anterior MAN Lion’s City fusese laureat Autocarul Anului 2020.

Modelul Cityliner C, care a aniversat 50 de ani de la lansare, este în proporție de 60% nou. Trenul de rulare a fost optimizat, prin echiparea – în premieră – cu transmisia ZF EcoLife 2, cu retarder integrat și convertor de cuplu, în tandem cu motor MAN Euro 6E, de 510 CP și un cuplu motor maxim de 2.300 Nm. Designul exterior are la bază linii continue și dinamice, iar odată cu înlocuirea oglinzilor retrovizoare cu camere video coeficientul de aerodinamică a fost redus la 0,31. Vehiculul este foarte bine echipat din punct de vedere al sistemelor de asistență activă și pasivă și oferă tot confortul pentru pasageri.

Din familia Neoplan mai fac parte Tourliner C și modelul etajat Skyliner. Acesta din urmă este disponibil într-o configurație de lux, ce include scaune PremiumLine Business în aranjament 2+1, cu funcții de încălzire în perne și masaj încorporate, bucătărie complet utilată, o toaletă de dimensiuni impresionante, plafon de sticlă, sisteme de infotainment de ultimă generație și multe altele.

MAN Lion’s Coach, Autocarul Anului 2020, este echipat cu motorul D2676 LOH, de 430 sau 470 CP, în tandem cu transmisia robotizată ZF TraXon cu soft special TipMatic sau automată ZF Ecolife. Pachetul complet de sisteme de siguranță include ACC, ESP și EBA, alături de MAN EfficientCruise cu EfficientRoll, sistem de monitorizare a presiunii în pneuri, senzori de lumină și de ploaie, precum și camere video pentru marșarier și la ușa a doua. În plus, sistemul MAN Optiview, care înlocuiește clasicele oglinzi retrovizoare cu camere de luat vederi și monitoare, este disponibil opțional, la fel ca „Bird View“, ce permite monitorizarea autocarului 360O de jur împrejur.

Pentru transportul urban, constructorul german propune autobuzul electric Lion’s City E, în variante de 12 și 18 m lungime. Modelul solo este propulsat de motorul electric central, amplasat deasupra axei spate, care are o putere continuă de 160 kW și dezvoltă o putere maximă de 270 kW, cu un cuplu motor maxim de 2.100 Nm. Designul optimizat al șasiului asigură performanțe foarte bune la rulare, compensând centrul de greutate ușor mai ridicat, determinat de montarea bateriilor pe plafon. În cazul Lion’s City E de 12 m sunt instalate 6 pachete de baterii NMC, având o capacitate totală de energie de 480 KWh, în timp ce versiunea articulată este echipată cu 8 pachete, de 640 kWh. Aceasta din urmă este propulsată de două motoare electrice, de 267 și 320 kW, amplasate central pe a doua și a treia axă, iar cuplul motor maxim agregat este de 3.500 Nm. Vehiculul este silențios, are o accelerație promptă și răspunde bine la comenzi, fiind foarte ușor de manevrat. Pentru decelerare se pot alege 3 variante diferite de intensitate a frânării. Încărcarea este tip plug-in cu sistem rapid („fast charge”) și durează câteva ore.

Autobuzul electric este dotat cu ABS și ESP, iar opțional poate fi echipat și cu sistem de avertizare pentru pietoni. Constructorul german promite o autonomie de 200 până la 270 km, în funcție de model și de condițiile de operare.

Pe segmentul transportului interurban, Lion’s Intercity este un produs foarte versatil, disponibil în 3 variante de lungime pe două axe (între 12,28 și 13,25 m), cu două opțiuni de motorizare (D08 și D15) și 4 cutii de viteză, inclusiv ZF EcoLife 2.

În 2021 a fost lansat și modelul Lion’s Intercity LE, în variante de 12 și 13 m lungime. (Din 2023 este planificată introducerea variantelor urbane, precum și a sistemului EfficientHybrid pe această serie, iar din 2024 va intra în fabricație și o versiune de 14 m lungime, cu trei axe și trei uși. Toate modelele vor avea la bază o platformă electronică nouă.)

Lion’s Intercity LE de 13 m are o capacitatea maximă de 102 pasageri. Vehiculul este propulsat de motorul D 1556 LOH, care dezvoltă 330 CP la 1.800 rpm și are un cuplu motor maxim de 1.400 Nm. Sunt disponibile și variante de motorizare de 280 și 360 CP. Autobuzul este oferit în standard cu transmisia ZF EcoLife, cu 6+1 trepte, bine sincronizată cu motorul, care oferă putere optimă, dar și un consum redus de carburant.

Autobuzele și autocarele MAN și Neoplan sunt comercializate pe piața românească de către distribuitorul MHS Truck & Bus.

Articole similare

Ad