Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Sistem performant de asistență Bosch pentru tramvaie, testat cu succes în România

Bosch Engineering GmbH, o filială integrală a Robert Bosch GmbH, reprezentat local în România prin Centrul de Inginerie Bosch, a lansat un sistem performant de avertizare la coliziune frontală pentru tramvaie (Tram Forward Collision Warning – TFCW), care asistă vatmanii în situațiile critice din traficul urban. Se oferă astfel siguranță sporită pentru conducătorii de tramvaie, pentru pasageri, dar și pentru ceilalți participanți la trafic. Întârzierile se reduc, datorită scăderii frecvenței accidentelor, iar costurile cu reparațiile sunt, de asemenea, mai mici. Primul proiect pilot de testare a sistemului Bosch TFCW în România este în derulare în colaborare cu Societatea de Transport București (STB).

La fel ca pentru orice conducător auto, și pentru conducătorii de tramvaie, traficul intens și vizibilitatea redusă pot crea mari probleme. Obstacolele de pe șine sau apropierea altor participanți la trafic trebuie detectate din timp, pentru ca eventualele pericole să poată fi evitate. Bosch Engineering GmbH a dezvoltat un sistem de avertizare a coliziunii frontale iminente, care intervine în cazul în care vatmanul întârzie să reacționeze, având inclusiv posibilitatea de a iniția frânarea automată a vehiculului.

Sistemul de asistență Bosch TFCW este certificat conform EN 50155 și EN 50657 și a fost validat în operare încă din 2017 în rețelele de transport public din Frankfurt, Ulm, Hanovra, Haga, Amsterdam etc. Acum, sistemul a ajuns în premieră și în România.

Bosch TFCW constă într-o cameră multifuncțională, un senzor radar și o unitate de control. Camera multifuncțională monitorizează traiectoria sensului de mers și transmite datele în timp real către unitatea de control a senzorului radar. Luând în considerare viteza vehiculului, sistemul de control utilizează informațiile pentru a determina pericolul unei coliziuni. Într-o primă fază, acesta determină dacă amenințarea prezentată de un obstacol justifică transmiterea unui avertisment vizual și/sau acustic către vatman. Ulterior, poate trimite un semnal prin intermediul unui releu pentru declanșarea frânării automate, în cazul în care conducătorul tramvaiului răspunde prea târziu sau nu răspunde deloc la avertismentul sistemului.

Funcția de comutare a releului poate fi verificată în mod automat atunci când sistemul pornește, pentru a se confirma funcționarea corectă. De precizat că vatmanii pot anula sistemul sau opri inițierea frânării automate, dacă situația periculoasă a fost deja rezolvată. Funcția de monitorizare a sistemului îi oferă însă conducătorului o imagine de ansamblu a stării tehnice a componentelor, care poate fi afișată, de exemplu, cu ajutorul unui LED. Modul în care se dă avertismentul, pragurile de avertizare/frânare și alți parametri tehnici de sistem pot fi personalizați individual.

Combinarea datelor de la camera multifuncțională și de la senzorul radar cu rază medie de acțiune îmbunătățește detectarea obstacolelor. Principiul fuziunii datelor de la senzori, adoptat din domeniul dezvoltării autovehiculelor automatizate, îmbină selectiv punctele forte ale mai multor principii de funcționare ale senzorilor, sporindu-se fiabilitatea și disponibilitatea tehnologiei acestora.

Sisteme de asistență inspirate din conducerea automată

Primul proiect pilot de asistență activă pentru tramvaie a fost demarat în România de către Centrul de Inginerie Bosch în parteneriat cu Societatea de Transport București, un prim tramvai al operatorului public din capitală fiind echipat – începând din septembrie 2021 – cu sistemul Bosch TFCW. Acesta asistă vatmanul prin avertismente sonore și vizuale, iar feedback-ul primit din partea angajaților STB este foarte bun.

„Sperăm ca după finalizarea perioadei pilot, prin implementarea pe scară largă a soluției TFCW pe tramvaiele existente în parcurile companiilor de transport public, dar și prin integrarea acestei soluții pe tramvaiele comandate în viitor, să contribuim activ la creșterea siguranței în trafic. Mulțumim partenerilor noștri: conducerea STB, Uzina de Reparații Atelierele Centrale și Depoul Bucureștii Noi”, a declarat Paul Pandrea, Sales Manager TFCW Europa de Est.

Bosch Engineering oferă nu mai puțin de 17 sisteme de asistență activă pentru șoferi, care au fost instalate inițial pe autoturisme, iar acum încep să fie implementate cu succes și la transportul feroviar ușor. TFCW este primul dintre ele.

Mai multe detalii despre soluția dezvoltată de Bosch Engineering se pot găsi în limba engleză pe site-ul următor: https://www.bosch-engineering.com/highlights/forward-collision-warning-system și aici: https://www.youtube.com/watch?v=SEHp9828JSU

Articole similare