Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

60 de ani de Bus

La standul marcii Volkswagen Autovehicule Comerciale, din cadrul Expozitiei Techno Classica 2014 din Essen (26 – 30 martie 2014), subiectul central a fost transportul de persoane. De peste 60 de ani, VW Bus ofera posibilitatea de a transporta pana la noua persoane, fie ca shuttle pentru transferul de la aeroport sau de la gara la hotel, fie ca microbuz pentru excursii si concedii, sau ca mijloc de transport premium, cu sofer, pentru intreprinzatori si manageri. Cele cinci generatii ale modelului VW Bus prezinta diferitele cerinte si posibilitati ale vremurilor lor.
 

„Conduc un bus!” Pentru cei mai multi, la auzul acestei afirmatii, ochii mintii proiecteaza imaginea unui VW Bus. Nicio alta masina nu este atat de strans legata de denumirea unui intreg segment auto, ca modelul marcii Volkswagen Autovehicule Comerciale: VW Bus, cunoscut si ca Transporter sau Bulli. Cine conduce un Bus, conduce un Bulli, adica un VW Bus – de peste 60 de ani. Si este evident: a conduce un Bus are o stransa legatura cu universul masinilor clasice. Si ambele aspecte au multe de-a face cu originalitatea.
Condusul busului din Saxonia inferioara isi are originile in anii ’50. In acea perioada, calatoria cu busul este in Germania o alternativa populara la a-si petrece concediul pe balcon. Calatorii exclusive si excursii de weekend erau pe atunci oferite de companiile de transport care, alaturi de autocare mari, dispuneau in parcul auto si de microbuze cu noua locuri, mici dar bine echipate. Modelul preferat era Samba, acea masina care a atras atentia cu cele pana la 23 de geamuri ale sale si plafonul sau mare, pliant si glisant.
Si desi nu a avut un succesor direct, Samba este inca si astazi simbolul iconic al gamei Transporter si personificarea lui Bulli.
Abia la finalul celei de-a doua generatii de Bus, apare un model special care reia ideea calatoriilor confortabile. Asa-numitul „Silberfisch” (pestele argintiu) este disponibil timp de un an bun, cu scaune din velur albastru, un plafon glisant din otel, de mari dimensiuni, in spate si cu bandou decorativ lateral. Abia la a treia generatie creste numarul derivatelor bine echipate. In aceste conditii, in anii ’80 ia nastere, printre altele, Caravelle, modelul care serveste exclusiv transportului de persoane. Si mai ia nastere inca o idee: shuttle-ul exclusiv. Introducand Caravelle Carat, Volkswagen prezinta primul Bus perfect pentru a fi condus de un sofer. Acest concept isi gaseste deplina implementare pentru prima data sub forma modelului Caravelle Futura, la cea de-a patra generatie a acestui microbuz. Este un automobil de conferinte si totodata o limuzina pentru calatorii si un deschizator de drumuri pentru Business. Acest Bus, destinat a fi condus de un sofer, pentru managementul superior, ofera, cu coloritul specific perioadei, tot ceea ce se poate si trebuie sa se gaseasca intr-un birou pe roti. Se gaseste intr-o permanenta evolutie, care continua si la a cincea generatie.

Articole similare

Ad