Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Turcia dă tonul în producția de vehicule electrice

Noul model Ford Transit electric va fi construit de Ford Otosan în uzina Golcuk din Kocaeli, fiind gata de livrare începând cu primăvara lui 2022.

Ford Otosan este cea mai mare companie producătoare de automobile din Turcia, cu volumele cele mai mari de export în Turcia în ultimii 6 ani. Este o companie cotată la bursă, pachetul majoritar de acțiuni fiind deținut în mod egal de Ford Motor Company și Koç Holding, un parteneriat început încă din 1997.

Ford Otosan este centrul de vehicule comerciale pentru Ford Europa, cu o capacitate de producție de 450.000 de unități. Cu peste 13.000 de angajați, în 2020, Ford Otosan a înregistrat venituri de 7 miliarde de dolari, dintre care 4,9 miliarde de dolari au fost generate din exporturi.

85% din linia de produse Transit vândută în toată Europa de Ford -Transit, Custom și Courier – se produce în Kocaeli. Uzina Golcuk este prima din Turcia și prima dintre site-urile de producție Ford premiată pentru nivelul de digitalizare la Forumul Economic Mondial în 2019. Iar la Istanbul funcționează centrul de excelență și conducere globală a ingineriei pentru dezvoltarea vehiculelor comerciale grele și a grupurilor motopropulsoare Ford Trucks. Tot aici Ford Otosan oferă suport global pentru ingineria sistemului de propulsie diesel Ford și dezvoltarea vehiculelor comerciale ușoare. Este unul dintre cele mai mari centre de cercetare și dezvoltare din Europa, cu aproape 1.500 de ingineri, dintre care 500 lucrează exclusiv la dezvoltarea vehiculelor comerciale grele vândute în întreaga lume. Aici se dezvoltă motoarele diesel și transmisia pentru Ford Trucks, design interior și exterior precum și soluții de electrificare pentru vehicule comerciale, precum și funcții de conducere autonomă de nivelul al 4-lea.

Pentru a avea controlul asupra producției viitoare de vehicule electrice, Ford Otosan a investit în producția de baterii electrice, proces automatizat care include sudarea cu transfer de metal la rece de înaltă tehnologie a tăvilor bateriei, gestionarea termică, aplicarea materialului termoizolant robotizat de înaltă sensibilitate, controlul subcomponentelor bateriei etc. Ford Otosan a dezvoltat și un software de control al sistemelor de baterii, fiind pregătit să treacă la asamblarea de vehicule electrice cu baterii.

După Ford E-Transit, la Kocaeli se fac pregătiri pentru producția noului model Custom, împreună cu noul vehicul utilitar de o tonă al Volkswagen, care vor împărți aceeași platformă tehnică.

Articole similare

Ad