Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

E-Fuel Alliance critică Comisia Europeană

După ce Comisia UE a anunțat că dorește să clasifice investițiile în noi centrale de gaz și centrale nucleare ca fiind ecologice, un val de critici a venit din mai multe părți, printre care și de la Alianța E-Fuel, care descrie decizia UE drept „de neînțeles în ceea ce privește o politică climatică holistică”.

„O investiție în tehnologia de ardere pentru mașini sau camioane – inclusiv hibride plug-in – nu este sustenabilă, chiar dacă vehiculele au fost operate cu combustibili eco într-o manieră neutră din punct de vedere climatic. Chiar și un vehicul cu ardere internă sau o navă care ar fi operat cu același e-gaz neutru din punct de vedere climatic ca și centrala electrică pe gaz din 2035 cel târziu nu poate fi o investiție durabilă conform taxonomiei”, spune Ralf Diemer, Managing Director al E-FuelAlliance, subliniind situația actuală.

Clasificarea investițiilor ca parte a compromisurilor politice

Pe de altă parte, o investiție într-un vehicul electric sau unul cu pilă de combustie este întotdeauna durabilă, indiferent de modul în care este generată energia. Potrivit lui Dimer, acesta este „rezultatul când clasificarea investițiilor devine parte a compromisurilor politice”. În orice caz, acest lucru nu are nimic de-a face cu o „politică climatică holistică”, a criticat Diemer.

Energia nucleară este clasificată de Comisia UE drept investiție durabilă dacă se ia în considerare și un depozit. Gazele naturale ar trebui să fie, de asemenea, o investiție durabilă dacă înlocuiesc centralele electrice pe cărbune sau petrol și sunt exploatate cu hidrogen verde și gaze sintetice (e-gaz) din 2035.

Alianța E-Fuel este angajată în producția industrială de combustibili sintetici din energii regenerabile. Potrivit propriilor declarații, are în jur de 150 de membri, inclusiv start-up-uri, inginerie mecanică precum Siemens Energy, furnizori precum Bosch, producători de automobile precum Mazda, precum și companii din industria uleiurilor minerale și organizații de consumatori precum ADAC. 

Unul dintre obiectivele inițiativei este recunoașterea e-combustibililor ca o componentă esențială a unei politici europene de protecție a climei și tratamentul egal al acestora cu alte tehnologii de protecție a climei în sensul deschiderii către tehnologie.

Articole similare

Ad