Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Cum sa vinzi o masina rulata rapid si la pretul dorit

Autovit.ro a realizat o analiza a anunturilor de pe platforma proprie si ofera o serie de recomandari viitorilor vanzatori de masini rulate, inclusiv detalii referitoare la costurile necesare pregatirii tranzactiei. Sunt oferite recomandari generale si sfaturi utile referitoare la pregatirea masinii, stabilirea pretului realist, formularea anuntului si factorii care pot influenta favorabil sau nu definitivarea tranzactiei.
 

Vanzatorul alege metoda de tranzactionare, dar si nivelul pretului, in functie de cat de repede isi doreste sa vanda masina. Daca vrea sa vanda masina foarte repede, o solutie la indemana ar fi sa apeleze la “trade-in”, adica la vanzarea acesteia catre un dealer specializat in cumpararea de masini rulate. Marele dezavantaj este ca pretul de vanzare catre dealer va fi mai mic decat cel din piata, in general cu 1.000 euro sau chiar mai mult pentru o masina care costa cateva mii de euro. Solutia este preferata de cei care vor sa plateasca la acel dealer diferenta pentru achizitionarea unei masini noi, caz in care si oferta de „trade-in” ar putea fi imbunatatita de dealerul respectiv.
Totusi, majoritatea celor care isi vand masinile aleg sa puna anunturi pe site-urile de specialitate si stabilesc intalniri cu posibili cumparatori, persoane fizice. Si in acest caz, in care vanzatorul posteaza un anunt pe site, exista sanse mari sa vanda foarte repede masina daca pretul solicitat este sub media pietei pentru modelul respectiv si daca masina este bine intretinuta.
Pentru a facilita tranzactia masina trebuie sa fie ingrijita, fapt pentru care este recomandata o igienizare temeinica atat exterioara, dar si interioara (tapiterii, covorase, aspirare completa). Costurile tuturor operatiunilor pot ajunge la 100 de lei, insa dupa cosmetizare cresc considerabil sansele de a vinde masina.
Pentru cei care vand masini mai scumpe, de peste 10-15.000 euro este recomandat „detailing –ul”, operatiune care presupune spalat profesional/chimic, polish vopsea si faruri. Costurile pot depasi 200 euro, insa aspectul masinii se schimba enorm.
Daca un bec de la faruri sau stopuri este ars, merita inlocuit. Pentru multi cumparatori un bec ars poate fi un semn ca proprietarul masinii a fost neglijent cu vehiculul sau ca instalatia electrica este defecta. Acelasi lucru este valabil si pentru diversii martori de bord. Conteaza mult si amanunte precum un stergator rupt, lipsa antenei sau un cheder stricat sau deteriorat.
Este important ca vanzatorii sa detina si sa arate celui interest buletinele de service anterioare cu informatii despre inspectii, revizii, schimb de ulei si numarul de kilometri rulati. In conditiile in care atat de multe masini din piata au o istorie incerta, acestea sunt o dovada in plus de incredere. Daca masina are probleme tehnice usor de sesizat la un simplu test de drum, precum directie imprecisa, franare greoaie sau daca se aud zgomote ciudate, este bine ca vanzatorul sa incerce sa le rezolve inainte de intalnirea cu cei interesati de masina. Daca vorbim de o masina de peste 5.000 de euro, o investitie de cateva sute de euro in reparatii poate fi recuperata in momentul vanzarii, un cumparator fiind dispus sa plateasca mai mult pentru o masina care arata bine si se comporta bine la primul test.

Articole similare

Ad