Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Noul autobuz electric Quantron Cizaris

Quantron, specialistul german în autobuze electrice, a dezvăluit noul său autobuz electric Cizaris, despre care susține că va reduce diferența de preț față de mașinile diesel.

Cizaris, cu o lungime de 12 m, va fi pus în vânzare în cursul acestui an, în varianta electrică pe baterii, urmând ca în 2023 să fie lansată o versiune cu pile de combustie cu hidrogen. Versiunea electrică are o autonomie de până la 229 de mile, cu spațiu pentru 36 de pasageri pe scaune și 95 în picioare, în funcție de configurație.

Quantron a fost creată în 2019 ca marcă derivată de la Haller, o firmă de autobuze cu vechime îndelungată, și dezvoltă în prezent o gamă de autobuze electrice cu baterii și alimentate cu hidrogen, concepute pentru a profita de impulsul pentru un transport urban cu emisii zero.

Modelul Cizaris – “Ci” înseamnă oraș, “z” înseamnă zero emisii, iar “Aris” provine din cuvântul grecesc pentru “cel mai nobil” – 12EV va fi lansat cu un motor electric montat central și răcit cu apă, care produce un maxim de 245 kW (328 CP). De asemenea, dispune de setări reglabile de frânare regenerativă, fiind oferite 3 niveluri diferite.

Energia este preluată de la bateriile litiu-fosfat de fier furnizate de CATL, care sunt montate pe acoperiș. Pe autobuz pot fi montate un maxim de 6 module în față și în spate, oferind o capacitate cuprinsă între 242 și 424 kWh.

Cizaris 12E are o lungime de 12,1 m, cu un ampatament de 5.900 mm. Acesta va fi oferit în versiuni cu două și trei uși. Quantron susține că oferă mai mult spațiu interior decât autobuzele diesel convenționale, lipsa unei secțiuni supraînălțate a “turnului unității de putere” din spate permițându-i să ofere între 24 și 35 de locuri pe scaune, cu un loc pentru un număr total de 81 și 95 de pasageri în picioare.

Bateriile montate pe acoperiș permit, de asemenea, o podea largă și plană, Quantron evidențiind pasaje mai largi între puntea vehiculului și un spațiu pentru cap de 2.449 mm. Între timp, husele scaunelor sunt realizate cu ajutorul imprimării digitale a textilelor, în timp ce o pompă de căldură de 33 kW și o unitate de aer condiționat controlează clima.

Acoperișul din aluminiu este perforat pentru a oferi lumină indirectă și a fost prevăzut cu lumini LED cu culori schimbabile. Cabina șoferului se află pe o platformă înălțată și este dotată cu scaune reglabile, un volan “ușor de prins” și un panou de control minimalist care include un ecran mare pentru camera de luat vederi din spate. Există un instrumentar de bord digital, oglinzi retrovizoare digitale și o cameră de observare frontală separată cu un monitor mare deasupra cabinei șoferului.

Quantron nu a oferit încă detalii despre versiunea Cizaris 12H cu pile de combustie pe bază de hidrogen care va urma, dar a spus că va folosi un “sistem de propulsie și mai puternic”. De asemenea, a spus că vor urma și alte versiuni ale mașinii.

Deși susține că Cizaris va “reduce diferența de preț” dintre autobuzele electrice și cele diesel, Quantron nu a oferit încă informații precise privind prețurile. Lansarea inițială pe piață se va concentra pe Europa de Est, Orientul Mijlociu, Scandinavia și Europa de Sud, iar vânzările în Germania, Austria și Elveția vor începe la sfârșitul acestui an.

Articole similare

Ad