Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Transportatorii italieni – încă fără sprijin din partea ministrului transporturilor

Transportatorii italieni sunt nesatisfăcuți de prima rundă a discuțiilor cu Ministerul Transporturilor, căruia i-au cerut sprijinul pentru contracararea creșterii prețului la combustibili. În cadrul întâlnirii, adjunctul ministrului Transporturilor a declarat că Guvernul italian intenționează să activeze un credit fiscal care să fie folosit la achiziționarea AdBlue și a gazului, plus o alocare de trei milioane și jumătate de euro pentru lipsa șoferilor. În ceea ce privește tarifele și costurile de operare, acesta a declarat că trebuie găsite soluții prin întâlniri între transportatori și directorii instituției, iar primele două întâlniri au fost deja programate.

Dar, potrivit secretarului general al Unatras, Pasquale Russo, ministrul adjunct nu a oferit niciun răspuns concret. “Există disponibilitate pentru discuții, dar în acest moment avem nevoie urgentă de acțiune în ceea ce privește cererile pe care le-am adus”, spune el pentru TrasportoEuropa. “Cu toate acestea, viceministrul ne-a răspuns că nu-și poate lua niciun angajament înainte de a se consulta cu ministerul finanțelor.”

Russo reamintește că Unatras a mers la întâlnire pentru solicitarea unor subvenții la prețul combustibilului și o măsură pentru a face posibilă aplicarea unei suprataxe în contractele de transport. “De asemenea, trebuie să abordăm cu seriozitate noile norme UE privind accesul la piață. Nu știm dacă ministerul se mișcă în sensul aplicării prevederilor Pachetului de Mobilitate care intră în vigoare la 21 februarie.”

De asemenea, Maurizio Longo, secretarul general al Trasportounito, consideră inadecvate declarațiile lui Bellanova, care “ignoră nodurile structurale ale transportului rutier de mărfuri, în primul rând necesitatea urgentă de a transfera mai departe costurile mai mari care au explodat literalmente din cauza creșterii prețurilor la combustibil”. În privința creșterilor, Trasportounito cere “un automatism care să inverseze cu certitudine costurile mai mari asupra mărfurilor”. Longo subliniază importanța corectării imediat a vechilor dispoziții care nu au funcționat niciodată (remunerarea așteptărilor la încărcare/descărcare, orele de plată) și adaptarea tarifelor de transport atunci când variațiile prețului combustibilului depășesc 2%.

Articole similare

Ad