Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Crește predictibilitatea sosirii containerelor în Hamburg printr-o platformă IT

Compania de software Dakosy înregistrează o cerere tot mai mare pentru Import Message Platform (IMP) din partea expeditorilor care doresc să își gestioneze mai eficient importurile prin portul Hamburg.”Atribuim interesul crescut întârzierilor continue ale navelor, care fac programarea importului de containere extrem de dificil. Cererile de informații arată că expeditorii de mărfuri doresc să utilizeze mai mult opțiunile digitale”, explică Dieter Spark, directorul general al companiei de software IT Dakosy, cu sediul la Hamburg.

Transparența în lanțul logistic și anticiparea proceselor, cum ar fi procedurile vamale, capătă o importanță din ce în ce mai mare, având în vedere întârzierile din lanțul de aprovizionare, și face ca majoritatea containerelor să fie mai ușor de planificat și să finalizeze mai rapid procedurile vamale și de transport în centrele de logistică, de unde sunt procesate și ajung cât mai repede la clienți.

Expeditorii se așteaptă din ce în ce mai mult la actualizări zilnice

Sebastian Magdeburg, șeful departamentului de transport maritim din Germania al furnizorului de servicii complete Hellmann Worldwide Logistics, confirmă tendința spre mai multă transparență: “Companiile industriale și comerciale se așteaptă din ce în ce mai mult să primească informații actualizate despre sosirea navei respective la fiecare 24 de ore: Prin participarea la IMP, actualizăm aproape în direct modificările sosirilor de nave pentru clienții noștri, îndeplinind astfel aceste cerințe pentru Hamburg.”

Acesta este un alt motiv pentru care aproape toate containerele pe care Hellmann le manipulează la import prin portul maritim Hamburg sunt manipulate prin intermediul platformei IMP. Printr-o strânsă cooperare cu HVCC – Centrul de coordonare a navelor din Hamburg – care este responsabil pentru coordonarea navelor în jurul intrărilor și ieșirilor din portul Hamburg, DAKOSY primește informații despre starea tuturor navelor care fac escală în portul Hamburg.

HVCC are deja navele “pe ecran” de la sosirea lor în Europa și perfecționează continuu informațiile până la sosirea lor în port. Din mai multe surse de date, HVCC creează în avans, în colaborare cu Autoritatea Portuară din Hamburg (HPA), o situație a traficului pentru următoarele 4 zile.

Spark este convinsă că DAKOSY primește cele mai bune prognoze posibile pentru aproape toate navele relevante cu ajutorul informațiilor HVCC. Anticiparea proceselor de import înainte ca mărfurile să ajungă în portul Hamburg este, de asemenea, o funcție foarte căutată a platformei IMP.

Pre-procesarea economisește până la o jumătate de zi

Printre beneficiile cele mai importante este că o dată descărcate, containerele pot fi preluate direct de către camion, chiar și în afara orelor de program.” Acest lucru este deosebit de interesant pentru containerele care conțin încărcături consolidate. În timpul nopții, transportatorul poate transporta containere până la depozitul expeditorului, astfel că la începutul turei totul este pregătit pentru deconsolidare.

Dacă procesul ar fi fost declanșat manual doar a doua zi, în timpul orelor de birou, containerele nu ar fi fost gata de descărcare decât cel mai devreme la prânz, potrivit experienței Hellmann. Platforma de mesaje de import face parte din Sistemul Comunității Portuare, la care sunt conectate peste 2.500 de companii din economia portuară, logistică, industrie și comerț, și este unul dintre cele mai avansate sisteme IT portuare din lume.

Acest lucru se datorează faptului că, în Hamburg, mulți participanți contribuie împreună în sistemul colaborativ IMP, sub formă de date: expeditori, autorități, transportatori de mărfuri, furnizori de servicii de terminal și alte părți interesate din porturi. Mai mult de 100 de informații de stare despre containerul în cauză sunt transmise sub formă de date.

Articole similare

Ad