Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

65.000 de mașini electrice înmatriculate în 2021 în Spania și 13.441 de stații de încărcare

Ministrul spaniol al Transportului, Mobilității și Agendei Urbane a afirmat încă o dată angajamentul țării sale pentru decarbonizarea transportului rutier în cadrul unei întâlniri a Consiliului Miniștrilor UE, care a avut loc la Paris sub președinția Franței. Acesta a subliniat că există trei linii clare de acțiune: creșterea încrederii utilizatorilor, finanțarea adecvată și determinarea specificului fiecărui mijloc de transport.

Ministrul a subliniat că acum există oportunități de a accelera întregul proces, folosind finanțarea oferită prin Planul de Redresare și Reziliență, prin care Spaniei îi sunt alocate 6,7 miliarde de euro pentru a ajunge la o mobilitate sigură, sustenabilă și conectată, prin măsuri care să includă instalarea infrastructurii de încărcare și promovarea vehiculelor electrice.

Încrederea utilizatorilor poate crește prin folosirea unor instrumente simple și interoperabile prin care să poți afla locația punctelor de reîncărcare și disponibilitatea lor, să faci rezervare și să plătești folosind metodele uzuale.

De asemenea, trebuie să se facă distincția dintre vehiculele private și vehiculele grele de transport.

Dar federația transportatorilor spanioli FETRANSA amintește că, în ciuda cuvintelor frumoase ale ministrului, adevărul este că Spania este cu mult în urma altor state europene în ceea ce privește electromobilitatea. În 2021 vânzările de vehicule electrice au crescut cu 8,9 puncte, ajungând la un total de 27,5 puncte din 100 în Barometrul Electromobilității ANFAC, în timp ce alte țări UE au crescut cu 21,9 puncte și se apropie de 61,2 puncte.

Progresul încet în ceea ce privește electromobilitatea plasează Spania departe de obiectivele stabilite prin Planul Național Integrat de Energie și Climă (PNIEC), care presupune o flotă de cinci milioane de vehicule electrificate până în 2030, din care 3,3 de milioane de autoturisme și vehicule comerciale. Pentru a respecta pașii ce trebui făcuți, piața spaniolă de vehicule electrificate ar fi trebuit să fie în 2021 de 70.000-80.000 de unități vândute și numărul punctelor de încărcare să ajungă la 28.240. Dar înmatriculările au rămas la 65.000 de unități, iar punctele de încărcare, la 13.441, ceea ce face dificilă atingerea țintelor de decarbonizare stabilite de UE și de Spania.

Articole similare

Ad