Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Anda Urzică, ASG Wind Transport: „Criza din maritim schimbă strategia de stoc a clienților“

Incertitudinea prețului de aducere a containerelor, congestiile portuare și impredictibilitatea orarului navlurilor vor influența strategia de stoc a importatorilor în 2022, este de părere Anda Urzică, Overseas Sales Director ASG Wind Transport.

Creșterea inflației este cauzată de mai mulți factori, inclusiv de problemele din supply chain-ul maritim, acolo unde clienții au așteptat o normalizare a ratelor, care din păcate nu a venit nici acum, aproape de finalul pandemiei. „Așteptarea lor a creat, bineînțeles, un feedback negativ în producție, acolo unde s-au înregistrat decalaje pe termenii de livrare. Una dintre soluții a fost mutarea volumelor pe feroviar, dar și acolo au întâmpinat congestii“, a explicat Anda Urzică pentru Tranzit.

Așa se face că situația a pus multe companii importatoare, cu precădere din retail și industriile prelucrătoare, să își asume o scădere treptată a volumelor și un preț final mai ridicat, în contextul creșterii costurilor pe tot lanțul de aprovizionare și producție.

Acesta a fost motivul și pentru care mulți au intrat în zona de e-commerce, nu și-au mai permis să țină showroom-urile, magazinele fizice și au încercat să își diversifice canalele de vânzare pentru a-și diminua costurile de logistică“, a mai spus oficialul ASG Wind Transport.

Anda Urzică, ASG Wind Transport

Soluțiile propuse de compania de freight forwarding au vizat tot transportul maritim, pe care l-au mixat pe distribuția de linie cu transportul rutier, oferind soluții alternative de preluare din port, cu un timp de tranzit mai bun.

Am preluat marfa în regim camionat, o soluție bine primită în special de către clienții cu probleme în producție“, a precizat Anda Urzică.

Printre cele mai afectate industrii se numără cea a materialelor de construcții, motiv pentru care una dintre tendințele de import pentru 2022 este creșterea stocurilor și aducerea unor volume mai mari de la furnizori, mai spune aceasta. „Preferi să-ți faci stoc pentru a fi sigur că ești ok până la finalul anului și ai disponibilitate de produse care îți permite să îți menții fluxul de producție.

Mai multe despre efectele crizei din supply chain-ul maritim, inclusiv din perspectiva importatorilor, veți putea citi în numărul următor al revistei Tranzit Logistica.

Articole similare

Ad