Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Florin Cârmaciu, Dream Cargo Services: „Mutarea producției mai aproape de casă, un deziderat încă greu de atins“

Relocarea producției în Europa, acolo unde costurile sunt ridicate și intervin probleme legate de legislație și birocrație, nu este o soluție rapidă pentru adaptarea la problemele din supply chain-ul global, iar China rămâne un furnizor major, afirmă Florin Cârmaciu, Business Network Developer Dream Cargo Services (DCS).

Problemele din lanțul global de aprovizionare au afectat toate industriile, iar efectul scumpirilor este resimțit de către toți consumatorii, „fie că încercăm să ne cumpără o mașină, fie că vorbim de bunuri de larg consum“, este de părere oficialul DSC. Problemele pe care China le resimte în contextul actual, restricțiile cauzate de COVID-19/insuficienta capacitate de producție pe fondul crizei energetice, influențează prețul de achiziție, nu neapărat și disponibilitatea produselor. „Altfel spus, importatorii care au fost dispuși să plătească un preț mai mare pentru produse, au reușit să le produce și să le aducă“, afirmă Florin Cârmaciu.

Florin Cârmaciu – Dream Cargo Services

În opinia sa, China are capacitatea de a se reinventa destul de rapid și continuă să rămână un furnizor major pentru o gamă diversificată de produse, în ciuda relocării unor business-uri de producție mai aproape de Europa, așa cum s-a întâmplat recent cu Ikea sau cu producătorul italian de fashion Benetton, care și-au mutat parte din producție mai aproape de casă, în Europa sau țări din Africa de Nord. „Am auzit de recente intenții ale unor companii de a-și muta producțiile în țări din Europa sau mai apropiate de piața lor de desfacere, dar cred că sunt extrem de mulți factori de luat în calcul, mă refer la costuri, conexiuni logistice și legislație, iar acest lucru implică un proces de durată“, explică reprezentantul Dream Cargo Services.

Mai multe despre efectele crizei din supply chain-ul maritim, inclusiv din perspectiva importatorilor, veți putea citi în numărul următor al revistei Tranzit Logistica.

Articole similare

Ad